AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
357

Stötdämpare M3 E-30

Ko
46
Konne
BMW M3 -88 Köhler trimmad
Vad rekomenderar ni? Har tänkt och köpa Koni Röda för 1100kr styck fram. De skulle vara ställbara. Bak tror jag det blir coilovers av något slag. Jag tycker 1100kr låter lite för ställbara dämpare, är kvaliten i samma prisklass tro. Vad kan man få för grejor för 8000-12000kr. Har läst tidigare inlägg och där rekomenderas BMWs regnkit för 10000kr. Är öppen för alla förslag.

Mattias
Fr
251
Fredric
320i -09
M3 E30 Köhler 2,7
1. alla Konis dämpare är ställbara..

2. Ring stötdämparverkstad AB i sthlm 08-6434848 å prata med Kjell...dom har 30 år erfarenhet..& ca 15 olika märken bla Koni,Bilstein,Öhlins mm så får du vad du vill ha..har precis monterat Gula Koni runt om inkl. fjädrar + ändrat camber vinklarna med grejer från BMW Motorsport...

Pe
1.362
Petri
BMW 120D 2008
Hej Konne...du ska nog köpa Gula Koni isåfall...dom röda är mer för standardbilar (svensson)...
Esa
Coilover bak...har du bur?

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

För mycket av det goda!
Ko
46
Konne
BMW M3 -88 Köhler trimmad
Nej ingen bur än så länge. Jag vill ha coilovers bak för att kunna ställa in höjden. Med den sänkning jag har idag så får de befintliga fälgarna plats. Dock om jag ska ha Porsche bromsar fram som jag planerat så måste jag byta fälgar med annan offset och dimension. Problemet idag är att bilen är för sänkt och sliter däcken ojämnt bak. Jag har ännu inte bestämt om jag ska köra på 18 eller 17 tum så coilovers ger den flexibilitet jag vill ha.
m3
324
m3jonas
M3-87 Turbo
325ix -89
330xd touring -02
Jag har samma bekymmer med att bilen sliter mycket däck på insidan. Har tänkt att montera excentriska bussningar för att avhjälpa det bekymret. Nackdelen är att bilen blir sämre vid kraftig kurvtagning men dat kan jag ta!

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.