|
|
|
|---|---|
|
Har provkört en bekants rs2a nu. Vad ska man säga. Kul bil, men mycket nervös(krafte kommer abrupt), och väldigt oförutsägbar. Efter två varv på en pakering satte jag in den i en snövall. Jag måste säga att det är lättare med bakhjulsdrift, man vet i alla fall att den kommer att sladda med baken. Men det är väl bara en vanesak, vad vet jag. Micke K. bmwcs nr.05085 Länk | |
|
Hmm Audi Audi... Har du gått på KTH? Såg denna: b97_knl |
|
|
ha-ha got me Micke K. bmwcs nr.05085 Länk |
|
T_J |
hehe, jo att börja sladda med en RS2 utan någon quattro-vana, är inte det lättaste :-) Mycket vana och gärna träning på isbana är lösningen, efter en riktig norrlands vinter på 6 månader så går det hyffsat bra. Felet som dem flesta gör som provar en RS2 (eller annat lite vildare quattro) är att dom fegar för mkt (inte så konstigt heller, aldrig kul att kvadda). Med en quattro i hög fart in i en kurva eller på ställ genom en kurva får man aldrig börja fega, aldrig släppa gasen, då sitter du garanterat i en snövall. Alltid en fot på gasen och håll den där! Bara att gasa mera om den börjar gå för brett!! Bättre lycka nästa gång! När man väl bemästrar den någolunda bra så är den bland det roligaste dom finns, helt hysteriskt kul!! |
|
Vad vill du jämföra? Vilken som är bäst på vintern eller? |
|
| Precis som T_J säger så får man inte fega ur, jag har en kompis som haft ett antal 4*4 som vinterbilar, senast en s2 och nu en Mazda 323 GTR och när han får fyrhjulssläpp i kurvorna så ger han på för att liksom dra bilen ur sladden, det är ganska nervöst att sitta brevid men det det går alltid bra + att han är mkt duktig på fyrhjulsdrivet .. Men när vintern är slut så plockar han fram sin M3 e30 för att ha riktigt kul=) | |
|
Wald: nej ingen direkt jämförelse mellan bilar utan känslan... Audin känns tryggare än den egentligen är, i min 5a känns det tidigare när det börjar gå åt helvete så man hinner göra nånting åt det Micke K. bmwcs nr.05085 Länk |
|
| Jocce: haha pratar du om mig eller....låter som det........hade en s2 förut....nu har jag ju både mazda Gtr och m3 e30......hehe.....gasen i botten så ordnar sig allt.......det gäller att va lite kall..... | |
|
T_J: Du verkar ha förstått att det är audi som gäller på vintern. finns det nå roligare än å komma på fethäng å bilen går dit du styr å det går undan :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.