|
|
|
|---|---|
|
hej jag hade tänkt lacka mina bromsok röda på min E28. Är det någon speciell färg som behövs, alltså någon bromsoksfärg? Är det något annat jag bör t'nka på? Skulle vara schyst om någon kunde ge mig ett tips på exakt vilken färg ni använde för era bromsok... ///Tomas 528i -86 | |
|
Kan va knepigt att hitta en färg som tål värmen, men hammarlack sägs funka bra. Sen har jag hört historier om Biltemas bromsoksfärg och nån hammritlack(?) som inte höll... Å nån som smälte färg ner över de nypolerade lättmetallarna! Jag har själv ingen erfarenhet av bromsokslackering, men är lika nyfiken som du på vad som verkligen fungerar bäst! Men som sagt, passadig för att "testa" om du är osäker... inte bara hallontårta att skrubba rent 18-tummarna : ) //Koffe |
|
|
Jag har själv provat med hammarlack på en tidigare bil och kan lugnt rekommendera det. Kostar ca 100:- för en burk hos en färghandlare. Fördelen är att du kan få exakt den nyansen du vill ha blandad på plats (kostar givetvis lite mer då)! Spricker eller flagnar av gör det inte utan sitter som berget! Mvh Carsten |
|
|
Hmmm... Jag plockade oxå ner bromsoken nu idag och tänker nu blästra dom och sedan lacka... Men problemet är vilken färg jag ska välja? Röd! Blå! Gul! Bilen är silvermetallic... |
|
|
H-L personligen tycker jag röd är absolut snyggast. lite mörkröd färg är råläckert! Men sådanr är ju subjektivt :) Tack föresten för alla svaren. Det får bli Hammarlack ///Tomas 528i -86 |
|
| Det finns speciell bromsoksfärg som tål lite mer värme än vanlig färg. Köpte min på Mekonomen... | |
|
Har använt röd vanlig hafgmans spry färg,har alldrig släpp lr smält. D är fegt o släppa gasen! |
|
|
Ett tips om du vill blanda till en egen kulör: Köp en liten burk modellfärg (Humbrol el. dyl.) och blanda i hammarlacken till rätt kulör. Jag köpte silverhammarlack och en burk guldmodellfärg och blandade till bronsfärg. Snyggt enligt min mening. MVH bmwdriver 318is 1988 BMWCS#4324 |
|
|
H-L>>> Det kan ju ha en avgörande betydelse vilken färg du har på bilen. Själv kör jag Volvo-R röda bromsok mot metallicljusgrå BMW. Trevlig kontrast! /Kjell |
|
| Mörkblå Hammarlack är helt klart snyggast Tomas!! Kolla bara så snyggt det blev på min bil :) Annars har Dupli Color en färg för bromsok.Mattias har sådan på sina bromsar. | |
|
Jag har haft röd motorlack på mina Saab ok och det hölll jättebra eftersom färgen är tänkt att hålla på grenrör. Även billigare än ok färg! Nu har jag silver hammarlack på ok:en och det funkar jättebra men tänk på att det står på burken att färgen inte är övermålningsbar! Mvh Ingo E39 med 19" |
|
| Jag använde motor färg och det funkar skitbra | |
|
skulle inte biltemas motorlack för temp. upp till 150 grader räcka? |
|
| Jag har nu köpt bromsokfärg på micro och det blir skitsnyggt... Köpte den lysande blå färgen... | |
BeeMWe playboy |
Funkar d inte lika bra att rengöra oken med stålborste? Teknikens värld 1974 Polisen blev ifrån åkt på E4an i 170 km/h. Mannen trodde de ville tävla. Polisbilen var civil. (M)irc Dalnet #bmwpower |
| Dom flesta ok har ett tjockt lager rost... Jag tror inte det blir så bra med en borste? Men om du får fram metallen så det glänser ja då kan du använda borsten... Annar så borde du blästre dom då dom blir som nya... | |
| Men oj da ! Om man läser baktill på hammarlacksburken så står det att den klara värme upp till 150¤C (kont. ca 100)!! medans "hot-paint" klarar 600¤C . Tror nog att mina bromsar blir mer än 150¤C ... | |
|
Ja, jag har blå på min 325'a svart skit snyggt.. =) M3 wannabe.. =) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.