|
|
|
|---|---|
|
Får upp Brake Linings på färddatorn när jag startar och stänger av bilen. Bytte bromsbelägg runt om, men står fortfarande samma meddelande. Har hört att det ska vara slitagevarnaren som är trasig. Stämmer det?? Någon som vet? Jag är oerhörd tacksam för alla svar mina Bmw-vänner. | |
|
bytte du inte slitage varnare då du bytte bromsar Joakim Eriksson |
|
| Slitagevarnare brukar man ju normalt byta samtidigt med beläggen, men har man inte kört helt slut på dessa går ju varnarna att återanvända för det mesta. Varnarna sitter instuckna på det inre belägget vänster fram och höger bak. Är inte plastytan skadad, så prova att dra isär skarvdonet och kortslut kontakterna med en bit kabel, (ersätt alltså tillfälligt varnaren med kabeln). Försvinner meddelandet nu, så är det bara att skaffa ny slitagevarnare. Tänk på att båda måste vara hela för att det ska funka. | |
|
Tjena Joakim! Nää jag bytte faktiskt inte slitage varnaren när jag bytte beläggen, men jag ska ta och göra det imorron, hoppas felmeddelandet försvinner efter jag bytt dom. |
|
|
Tjena! Har samma problem... Vad kostar slitagevarnare? Är det enkelt att byta sådanna? |
|
|
Du kan köpa slitage varnare för 62:- i mekonomen, där tror jag det är billigast! Tror heller inte det ska va så svårt att byta dom. |
|
|
Hehe, ja det var ju inte så farligt, Nån som vet vad de kostar på bmw? Ska ändå dit och köpa lite annat. |
|
|
biltemas kostar 39.90:- för den som vill snika till det... Mekonomen är en ocker-firma så troligen är origina billigare. |
|
|
När ni ändå diskuterar felmedelanden... Om det står Owners manual varje gång man startar och stänger av bilen då... Vad är det med den då då? Har funderat ganska länge nu... |
|
| Jag har "check coolant level" varje gång jag startar/stänger av motorn. Väldigt jobbit eftersom det inte är något fel... | |
|
Zebrastock; och Zlaatan! Har ni inga instruktionsbok??? på tyska eller svenska! Om ni Har det så ändra språket till tyska på datorn eftersom ni ändo inte förstår vad det betyder på engelska! Sen kan ni leta upp i boken vad meddelande betyder! Har ni inte en instro.bok så köp den för ca 150kr på Bmw! Zebrastock; owners manual betyder se i instro.boken, men oftast kompleteras den med någon annan felmeddelande som då här näms i detta inlägg om Brake Linings! Zlaatan; vad jag tror så måste det vara något med kylare så tex kylarvätskanivå! kan ochså vara att givaren har hängt sig om du nu har kylarvätska! BYT till Tyska! Det är väl ändo tysk bil! MvH Bmw 4-ever Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.