|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Bäst att bringa lite reda här: Hos Vodafone får man samma nummer på tvillingkortet som på ordinarie, man kan sätta vilket som helst i bilen/ficktelefonen. Vilket som skall svara på inkommande samtal avgörs genom att knappa in 333 på telefonen. Telias variant med extrakort bygger på att man får ett nytt nummer, dvs ett telefonnummer på varje kort, sen kan man vidarekoppla osv. Comviqs variant känner jag inte till. Det bästa vore en kombination, och samma nummer så att en utomstående inte behöver hålla reda på vilket som är bilen, ficktelefonen osv. Jag föreslog en gång Vodafone att man skulle kunna sätta prio 1 och 2 på tvillingkorten, och när nätet känner att biltelefonen är inloggad så ringer det i denna, annars på ficktelefonen. De var inte "mogna" för detta än, men det kommer nog, bara förslaget kommer "inifrån" så att säga... FP |
|
![]() 2.682 M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
Hos telia behöver man dock inte vidarekoppla manuellt utan det sköts automatiskt. (I varje fall för mig) Mvh, Thomas E "I used to jog but the ice-cubes kept falling out of my glass!" |
nsumar |
Jag ni, pratade med Comviq, de har ingen variant på detta, de kommer att införa det snart då folk frågar om detta!. Så har man en BMW med TFN ska man inte har Comviq! Smart eller? |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.