|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
ehhhh .... hur funkar det här med telefon i bilen?? orginal alltså. vad kostar det? är det bara nåt telefonkort som ska köpas eller? abonemang? superman | |
|
Du behöver ett Simkort, med största sannolikhet ett stort kort (dvs kreditkortsstorlek)! Om det är en originalmonterad mobil så är det bara att köpa en manual på BMW för ca 150 sek. Mvh, Steaman |
|
|
bara 150 :- . hur många minuter gäller det här? det är orginal. vill du förklara lite till steaman. tack superman |
|
|
150 var för manualen. Simkortet är ett vanligt simkort för GSM och det köper du på samma ställe som du köper ett till din vanliga mobil! Mvh, Steaman |
|
|
Jag vågar mig inte på någon kommentar om E34:ans telefon, men på E38/39 med telefonlur mellan framstolarna ska man tänka på att SIM-kortet ska vara av 5-volts typ. Åtminstånde Vodafone kan fixa tvillingkort så man har samma nummer både till nallen och bilen. (man ringer 333 och anger till vilket kort man vill ta emot samtalen på) I Bilar med denna telefon typ finns också en kortplats i enheten som sitter till vänster i bagageutrymmet. Huruvida denna kortplats klarar 3-voltskort vet jag inte. |
|
|
På min E39 har jag testat med både äldre och nyare kort från Telia/Vodafone/Comviq både i lurhållaren och i telefonen, alla funkade OK. Jag hör många som pratar om 5 och 3V-kort, men enda gången jag vet att detta gjort skillnad är i vissa äldre ficktelefoner. Tror bara att det förekommer 3V-kort idag. FP |
|
|
Om det jag har hört stämmer så är det så att 3 volts sim:ar drar mindre ström därmed populärare i nya telefoner.. innan 3 volts sim:en kom så körde man med 5 volts simar. Det går inte att köpa en 5 volts sim idag, utan alla är av 3 volts typ. men tror att 3 volts simen är bakåt kompatibel med 5 volt sim. MAO så kan man ha 3v sim i en 5 volts telefon men inte tvärtom. är du osäker så ring telia på 90200 från hem telen och hör efter. |
|
| Jag fick ett kreditstorts 3-volts kort först, vilket omöjligt fungerade. Fick det utbytt till 5-volt och alla problem var ur världen. | |
|
Det finns ju varianter på simkort, minnesstorlek osv. Tydligen är det även varianter på telefonerna i E39 vad gäller simkorten också. Den Motorola telefonenhet som sitter i skuffen har jag jobbat lite med i andra sammanhang, kan inte minnas att det var några problem med de olika korten. FP |
|
|
Jag håller med Folke! Jag far provat 3-Voltskort från både Comviq och Telia utan problem! Mvh, Steaman |
|
| hur vet man om det är ett 3v eller 5v kort | |
|
jaaaaaaaa ..hur vet man? bra fråga häry. superman |
|
|
Det vet bara leverantören, tror inte det är nån märkning angående detta på kortet. Samma sak med de kort som har större minne än de ursprungliga. FP |
|
|
E34ans Mobiltele manual kostar endast 40kr på BMW Solna var med en polare som har orginaltelefon vilken funkar klockrent, min saknar den utrustningsdetaljen tyvärr. MVH Stephan |
|
|
nu förstår jag det här med kort och sånt. men kan nån förklara lite om det här med markeringar och sånt? superman |
|
|
svara-snälla . nån som kan superman |
|
|
Markeringar var? När? Du få utveckla frågan lite. FP |
|
|
Fami - Enkelt förklarat: 1. För att folk ska kunna ringa till din BILtelefon på samma nummer som din MOBILtelefon, måste du ha ett "riktigt" abonnemang, inget kontantkort. 2. Ring kundtjänsten hos din operatör, t ex Vodafone, och be om ett s k tvillingkort. 3. Detta kort sätter du sedan i BILtelefonen. 4. Du kan sedan växla mellan vilken telefon du vill ta emot samtal med. Ringa ut fungerar med båda. Några markeringar eller liknande behövs inte, utan du debiteras på din vanliga MOBILräkning. |
|
|
ok. nu förstår jag hur det fungerar. jag behöver jag ringa min operatör och be dem om ett extra kort som passar bilens telefon . tack för det killar. superman |
|
nsumar |
Ringde Comviq idag och sa att jag ville ha ett kort till min bil (eller den jag ska köpa) får til svar att det inte går?, jag får köpa ett nytt abo eller en kontantkort!! är det rätt det hon säger?? sedan snackar hon om att om jag har ett företags abo så kan man fixa det! Kan ni hjälpa mig här !!, Jag har Comviq, ett vanligt abo, ska jag då bara fårga om ett tvillingkort. ? Tack på förhand |
![]() 2.682 M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
Bästa är att förklara vad du vill för kundtjänst. Jag gjorde det för telias kundtjänst s¨å var det toklungt. Två dagar senare så hade jag ett nytt kort. Det funkade som så att om jag ej svarade på min vanliga mobil så vidarekopplades samtalet till min bil (om den nu var igång). Skulle jag ha min vanliga mobil avstängd så ringer det i bilen. Ring kundtjänst. De skall veta hur man gör. Mvh, Thomas E "I used to jog but the ice-cubes kept falling out of my glass!" |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.