AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
525

5-bultsmönster på E30?

gangsta_toth
Undrar om det är nån här på forumet som har ändrat bultmönstet från fyra- till fem-bultat? Hade varit bra om man hade tips. Passar grejor från M3 E30? Kan man använda nav och liknande från andra bilar?
-BeeMWe-
Lättast blir det om du använder spacers.

Länk
Jag vet inte om det går (ingenting är omöjligt) att byta från fyra till fem med spacer i.o.m med att det ena hålet kommer att hamna över ett av de gamla (om du förstår vad jag menar). Jag hittade ialllafall ingen lösning när jag skulle göra detsamma för några år sedan.

/T.P.
gangsta_toth
Fick ett mail om en hemsida från en polare, där en kille i Usa (Tror jag.) har tagit en massa grejor ifrån M3 E30. Tydligen ska det passa, men personligen är jag ute efter lättare åtkomna ( Och därav billigare...) grejor som går att använda.
Går det att använda grejor från E36?
Här är sidan jag fick.

Länk
gangsta_toth
Hur menar ni förresten med spacers? Är inte det bara ett slags mellanlägg innanför fälgen, så att den hamnar utanför?
gangsta_toth
Längre ut, menar jag...
Br
1.631
Braxen
E21 320i -83
E39 M5 -00
E91 335ix -07
Visst är spacers mellanlägg som gör att fälgen kommer längre ut, men det finns också spacers som ändrar bultcirkeln och bultmönstret!

Funkar så att spacern dras fast i orginal hålen. Och i spacern finns ett bultmönster med önskad delning. Spacern måste alltså vara så tjock att en uppsättningar bultar kan vara helt nedsänkta och så att det finns tillräckligt med gängor fö de nya bultarna att fästa.
gangsta_toth
Var kan man köpa såna spacers till E30? Finns det så att man kan lägga på 17-tums M5-fälgar?..
gangsta_toth
Förresten, glömde fråga. Är det en vettig lösning? Klarar hårdkörning o så?..
Boki
jag köpte 18tums fälgar dem har 5 bult 5/100 bmw har 4/100 centrum hålet är samma så nu tänkte jag borra i bilens nav så det blir 5bult.
bara ett bulthål passar 4 kvar

när kärringen är jobbig så har man BMW....
gangsta_toth
Hur ska man nu göra? Borra i naven, eller skaffa spacers? Var kan man skaffa spacers som passar?
djspirit
hör med H&R om sådana spaecers

BMW: HOPEFULLY NO TURBO SHIT JUST REAL POWER
gangsta_toth
Har någon web-adressen till H&R?
gangsta_toth
Ojsan, glömde att dom gör reklam på Bmwpower...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.