AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.620

TrakM8 - Hur en BMW verkstad åker dit!

Jag har äntligen hittat det optimala tillbehöret till billarmet!

Tänk er att få ett SMS som säger att din M3a är på väg norrut på E4an utanför Kista i 180 km/h när den borde stå på verkstaden hos BMW i Solna! :-)

Detta var precis vad som hände nu i veckan när en kille lämnade in sin nya M3a på 2000 km service hos en BMW verkstad i England!

Länk
Länk

Have you ever wondered what happens to your car when you take it into the garage for a service? One TrakM8 customer found out when his car started sending him text messages warning that his car was speeding through the streets of Manchester while it should have been in the garage!

Länk

Kolla in TrakM8 för mer info Länk

/RS2

TrakM8 is a completely new safety, security, tracking and performance monitoring device for all vehicle owners and drivers. TrakM8 provides peace of mind to vehicle owners by providing real-time vehicle information using SMS text messaging and your own mobile phone. TrakM8 generates useful text messages about the position and status of the vehicle to user definable GSM mobile phones - wherever they are.

Journey recorder - Your TrakM8 logs to memory every user defined time period of your journey into its memory. Information stored includes date, time, GPS position, speed and direction of travel. Using TrakM8 Explorer PC software you can download this log and analyse the data, you can even 'replay' the journey on street level mapping.

Input activated reporting - Your TrakM8 has 3 inputs that can be wired to your vehicle. You may for example wire one input to your vehicle alarm. Whenever this input is triggered your TrakM8 will send an SMS advising you. Other inputs are Ignition and a general purpose User input.

Invisible 'security shield' - When enabled every time you park your vehicle TrakM8 puts up an invisible 100 metre radius 'security shield' around its location. When the vehicle moves outside of this 'shield' TrakM8 alerts you by SMS. Your vehicle might be being stolen or towed away - you know about it before they get away! People may ignore vehicle alarm sirens, but you won't ignore your TrakM8!

Over speed reporting - When enabled, your TrakM8 will send you an SMS every time your vehicle exceeds the speed limit you define.

Real-time remote tracking - Connect your TrakM8 to your laptop PC or PDA running Microsoft Autoroute™ or InfoMap™ mapping software and you can plot and follow the exact location of your car on street level mapping in real time!
Sorry, man måste tydligen registrera sig på bm3w.co.uk för att kunna komma åt alla forum och trådar.

Det mesta står ändå i BBC News artikeln som handlar om ett liknande fall tidigare.

/RS2
Br
1.631
Braxen
E21 320i -83
E39 M5 -00
E91 335ix -07
Hade jag inte skruvat med mina bilar själv så skulle jag lungt köpa mig något liknade till dom!
Men det är en riktigt bra sak eftersom man själv får veta vad som händer med bilen och dessutom så kanske mekanikerna kanske tänker sig för lite när dom ska provköra bilarna!
Funkar nog även väldigt bra när man lånar ut bilen till en kompis som "lovar" att han inte ska köra skiten ur bilen mm =)

V8 rockar fett!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.