AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
350

Svenska Rallyt

St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
Goddag
Några härifrån Bmwpower som ska glo på svenska rallyt i helgen?
Kanske inte så mycket att se, nästan uteslutande jappseskrot i skogarna! Ska i alla fall ut en sväng över helgen o titta i. Har bokat tvåbäddsrum i Gasthaus Bmw E30! Mobilt hotel! Gratis! Frukost får man ta med sig själv dock.

Bmw har väl aldrig satsat på rally? E30 IX har jag sett på rally några gånger i alla fall. Måste ha varit på 80-talet när man var junior...

ant
jag funderar på att pka upp til hagfors på söndag. men inget betsämt ännu. det bli en rätt så lång transportsträcka för att kolla japanare som sladdar som sagt.. =)

==========
Länk
Visa användare
962
Teres
330i -01 M-Tech 1
325i -88 X2
323i -85 Banbils projekt
jag ska ut i skogarna på lördag ja =) sucka tråkigt att man lär upp så tidigt bara .. Men men inte så mycket och göra åt ...

Mvh

Jag bor i dom trakterna och jag kan ju tala om att det märks att det är rally.
Folk kör som f-n på vägarna, oftast med turboaggregat på taket (takbox).
Ta det lugnt där ute.
Jag hade tänkt att åka på rallyt på söndag. Vad ska man tänka på? När ska man vara där?

Sp
507
Speddy
730i V8 -92
Var där igår, Fredag.

Att tänka på?

1 Gott om tid, så inihelvete med folk i skogarna.

2 Du får gå minst en kilometer, oftast två-tre till sträckorna. Så ha bra skor man kan gå i och inte fryser fötterna av sig i.

3 Ta två sträckor och stå länge, rologare än att sitta i bilkö och stressa omkring.

4 Korsningen väg 245/246 är en mardröm, kan lätt bli ett par mil kö.

5 Ta med mat och dryck för en trevligare upplevelse.

6 Du behöver inte betala inträde på sträckorna (allemansrätten), men om du gillar rally gör det ändå. Då kanske du kan åka nästa år också.

7 Skriv ut sträkorna på: Länk

8 Ta inte den lägsta bilen ni har, jävligt skumpigt och jobbigt att vara rädd om frontspoilern hela tiden. Vägarna är dåliga.

9 Det var glashalt på de större vägarna idag. Tokspinn i 110 så kör med insidan.

10 Ha det trevligt och njut av ljudet (Har du skott rädd hund ta inte med den), naturen och de otroligt begåvade förarna (jävla dårar ;)

Tips: specialen i Hagfors var sevärd men var där i tid(15min att gå från P)

"Tänk vad kompliserat det blir när en sak leder till en annan"
Tackar!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.