|
|
|
|---|---|
| Hej, jag har en 330ci som jag har sänkt med KW-Gewindefahrwerk. Den sänkar bilen mellen 40-75mm fram och 30-60mm bak. Bilen är nu justerat till 75mm fram och 50mm bak. (ser mycket bra ut). Jag undrar om jag får plats med 8.5x18" Breyton med en ET på 38 utan att skulle justera min sänkning bak. Framme får jag ingen problem eftersom skärmen är precis övanför däcken. Jag är dock osäker med bakpartiet. Då går däcken ca. 2-3 cm under bakskärmen. | |
|
Så mycket sänkning har jag ingen erfarenhet av men tror inte att det är några som helst problem. Du skrev ju inte vad du har för bredd på däcken men bredare än 255 lär du ju inte ha om det är 8,5" fälg va? Vad har du för fälg/däck nu som funkar då? Mvh Anders S. |
|
|
Just nu kör jag med standard 330 fälgar som är på 8x17 med en däckbredde på 225. Dem däcken jag tänkte på breyton fälgarna skulle vara 225/40x 18. Det som bekymrar mig är som sagt bakpartiet. Om fälgen/däcken får plats som standard eller om skärmen ska modiferas. |
|
|
StaliN: Jag tror inte heller att det är några problem. Inte med 225or bak. /Johan [CUL8ER] |
|
| Tack så mycket för hjälpen grabbar. Nu kan jag fortsätta och kolla på priser. Bästa hälsningar.. | |
|
Om det inte är några problem idag så lär det ju inte bli nå värre, du får ju i stort sett samma mått som du har (eftersom det är 225:or). En 1/2-tum på fälgen gör inte nån större skillnad, et-måttet är väl likvärdigt som på originalfälgen? Ska du inte ha liiite bredare däck ändå, iaf i bak? Tycker jag... :) Mvh Anders S. |
|
| Det är inte för att jag inte har tänkt på bredare och större, men jag har tyvärr dåliga erfarenheter av det. Min farsa har en 320 från 01 fast sedan. Han har sänkt sin bil med AC-Schnitzer fjädrar bara. Och hans bakskärm är övanför hans däck så att säga. Han har 8.5x18" med 225/40 18 hela vägen rundt. Men han beställde först bilen med 255'or bak. Det såg bra ut, men med fem personer kunde den inte köras. Bakskärmen fick kontakt med bakhjulen. Så det e det som har skrämt mig. Så nu kör han med 225'or ytan problem. Men jag ville jättegärn kunne ha 19" med iaf 235 or hela vägen rundt. Men vågar jag detta..??? | |
|
Jag har 255:or, 9x18 bak med sänkning. Tar inte i... Mvh Anders S. |
|
|
det låter intressant. Vad e det för en sänkning du har och hur långt nere e den i bakpartiet..?? Finns det utrymme mellan bakskärm och däck eller..?? En rykte som jag har hört e, att coupen e lite breddare än sedan modellen.. stämmer detta och kan man i så falla ha breddare fälg/däck dimensioner..?? |
|
|
Skulle det vara så att coupen är bredare i hjulhusen så har du ju ännu större chanser. Om så verkligen är fallet kan jag inte svara på. Jag har sänkt min drygt 20mm bak (hr-fjädrar med bilstein-dämp), inte närheten av dina 50 alltså. Men däckskanten har god marginal till hjulhuskanten. Jag har åkt med 4 pers i bak utan att det skrapat i "gunget". Mvh Anders S. |
|
|
Hade 255/35-18 bak på min M3a med 10mm sänkning. Det gick inte alls utan skrapade bara man accade.. /Johan [CUL8ER] |
|
|
Det är väl rätt mycket bredare "hjulhusbula" på e46 va? Hade 225:or på e36:an och dom låg närmre skärmkanten än 255:or på e46:an. Mvh Anders S. |
|
|
Ja jag har inte en aning med det är det säkert. Jag tycker du ska köra på 225or runt om iaf :) /Johan [CUL8ER] |
|
|
Du får tycka det Johan, men bara för att det är fredag :)) Mvh Anders S. |
|
|
Tach det va hyggligt Anders :) Fredag hela veckan, fredag hela veckan... /Johan [CUL8ER] |
|
|
Jag har 19" breyton magic razing på min 323 ci 10tum breda bak med 265-30-19 och 9 tum fram med 235-35-19 och h&r fjädrar som sänker 35/15 det blev helt perfekt Jonas |
|
|
Låter jädrigt najs Jontan, har du nå bilder? Man ser inget i galleriet.... :) Mvh Anders S. |
|
|
Jontan: Jag är lika nyfiken som Anders S - bilder vore av klart intresse! Har du några? MVH Tobias |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.