AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
396

någon kunnig, radiokabel problem 540 -95..

LN
497
LNBT
S6Plus
Jag köpte en JVC häromdagen + en iso-BMW original kabel, funkade perfekt förutom då telefondämpningen och dimmern till instr.belysn. Det enda som inte funkade var antennkabeln, BMW:n har en annan fattning än standard. En rund 5mm djup medans JVC:n har en som är smalare 30mm djup. Finns det adaptrar till detta ??

spar till en....
Länk
Ka
5.697
Kane
Audi A6 Allroad 55 TFSI 340hk
Adapter finns hos de flesta bilradiohandlare.
LN
497
LNBT
S6Plus
Tack.
Läste några trådar här om att hifisystemet kräver en annan adapter. Undrar numera om jag har det i min bil...
Det står det på utrustn.listan och jag har 10 st högtalare men jag hittar ingen förstärkare. Jag har också nöjt mig med den billigare adaptern. dock funkar som sagt inte dimmern och mute till telefonen när den ringer. Det satt en business rds-cd original, kan den ha drivit alla 10 högt.?? kan berätta att ljudet blev tusan så mycket bättre nu med JVC:n "mp3 spelare".

spar till en....
Länk
Beror ju hur dom räknar, om du t.ex. har diskanter i dörrarna och basar i kickarna så kanske de räknar det som 4 högt. Vad har du för telefon, bmw-original?

.........
Länk
LN
497
LNBT
S6Plus
Japp BMW original mellan framstolarna, sitter en enhet vänster bak på touringen. Fick ust reda på att numera skippar de dimmer i cd-spelarna som man kan köpa fristående samt att telefon muten inte ligger med som standard i iso sladden. Man får koppla manu.. Jag har högtalare på instr.panelen. dörrstolparna, nere vid fötterna. och 4 st bak i taket i lastutrymmet.

spar till en....
Länk
I den ursprungliga 17-poliga BMW-kontakten är det pin 4 (vit/brun) som är mute. Kopppla denna till motsvarande på din JVC så bör denna detalj funka. I samma kontakt hittar du på pin 13 grå/röd kabel, detta är dimmad instrumentbelysning.

FP
LN
497
LNBT
S6Plus
Man bugar och bockar!!

spar till en....
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.