|
|
|
|---|---|
|
hur är det med knappen för EDC skall den lysa i både komfort och sport läget? min lyser nämligen bara i s läge och det känns inge större skillnad på kärran mellan lägena bilen en 740 -93 H/Pasi Turbo är diesel förunnat!!!!!! | |
|
Lyser enbart när du aktiverar S-läget. Och du bör känna er tydlig skillnad mellan lägena om dämparna samt styrningen till dessa fungerar som de ska. Både i hårdhet samt stabilitet. |
|
|
Jag påstår att både S och K läget är belyst på E32/34. Vanligaste felet är att glödlampan är paj i brytaren. Byta lampa är plättlätt. Plocka ur strömbrytaren utan åverkan kräver dock lite möda. |
|
|
Hur kan lampan vara trasig om den lyser i S-läget? :-) På min E-39 så lyser den i S-läget för att indikera att S-läget är aktiverat. Hur skall man annars veta vilket läge som är aktiverat? Mvh, Steaman |
|
| Min lampa lyser lite när den vill. | |
| Bokstäverna i knappen lyser om lyset är på i båda lägena. Aktiveras S-läget så lyser det även en indikatorlampa,,som troligtvis är grön om inget hänt. | |
| steaman, E32/34 har en vippströmbrytare i mörkgrön transparent plast. respektive läge är belyst. Det sitter alltså två glödlampor i brytaren. På E38/39 sitter det mycket riktigt bara en grön lysdiod för indikering av sport läget. | |
| BMW-tjejen, ditt fenomen är inte helt ovanligt. Om man lusläser instruktionsboken så står det att inställt läge slocknar om fel föreligger i EDC-systemet. Tyvärr är det ofta sant. | |
|
tackar!! har nu klurat lite pillade bort brytaren och ploskade isär den i den sitter det 3 st lampor, 1 för resp läge och en som lyser upp EDC texten i min så va det som redan sagts i svaren lampan trasig på k läget H/Pasi Turbo är diesel förunnat!!!!!! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.