AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.507

Finns det tyg-tape nånstans?

Ho
1.314
Hosse
316i Touring -14 (norsk)
Z4iA 23 -09 (norsk)
Hej
Detta är i inte BMW relaterat, men prövar ändå.

På vintern får jag lite problem med interiören i bilen. Den krymper litegrand, och detta skapar lite oljud som vibrationer.

När jag skruvat på några bilar, blandt annat Peugeot och Mercedes, så ser jag att dom ibland sätter en svart tygtape i skarvar. Mellan plast och plast eller plast och plåt.

Om nån köpt en Kenwood bilstereo med rattfjärr nångång, så ser man att det följer med en bit av denne tape. Vart får jag tag på denna tape?

Väldigt tacksam för hjälp, tips.

Mvh
Hosse

"anklagar norrmännen för alla stavfeil"
Pl
1.902
Player
BMW 420d M-sport
Räcker inte silvertape? kanske även finns i svart.
Ho
1.314
Hosse
316i Touring -14 (norsk)
Z4iA 23 -09 (norsk)
Nope, har provat, men det är för fet och ger ifrån sig ljud också.

Har dock hittat dette, som jag ska pröva i helgen:

Länk

Tack ändå!

Mvh
Hosse

Visa användare
498
Uhlmann
328iA Touring -96
behindertengerecht
annars kan du gå in på närmaste sportbutik o köpa en rulle "coach tape" eller "träningstape".. visserligen så är den ju vit men om den inte ska synas så är det nog mindre viktigt..

MVH
//Mange
Ho
1.314
Hosse
316i Touring -14 (norsk)
Z4iA 23 -09 (norsk)
Thx!!

Mvh
Hosse

Ho
1.314
Hosse
316i Touring -14 (norsk)
Z4iA 23 -09 (norsk)
beemah; Hay. Jag beställde sån tape, men det var så kladdig att det egentligen bara blev värre. Men men, får säkert andvändning av den till nåt annat.

Uhlmann; Tack till dig oxå! Sporttape fungerar perfekt! Synd att jag bara fick tag på vit..

Mvh
Hosse

Länk
tv
25
tvatakt
525-90 525-89
1800-70
BMW har orginal tygtape Den kostar fyra (4) spänn per rulle utan moms.
Visa användare
1.424
Patrik_N
[E91] 325iT -06
Ahh..har dom tygtape t.o.m. som Original BMW. Det låter nästan FÖR bra för oss original-tokar :-)
Kul om det är så.
Art.nr?

Mvh
Patrik

Ho
1.314
Hosse
316i Touring -14 (norsk)
Z4iA 23 -09 (norsk)
tvatakt; Är det sant att BMW har detta orginal? Jag har personligen jagat detta i 2 år nu. Dom enda platserna jag sett detta är på instrumentpanelen i Peugeot, till ledningen till fjärrkontrollen på Kenwood bilstereo och på plasten i ratten til BMW E46.
Jag har ringt, BMW, Peugeot och Kenwood impostören och massa fler, men ingen har kommit med något förslag. Inte ens 3M hade nån aning.
Är det så som du säger, så är jag väldigt tacksam för ett artikelnummer eller kontaktperson.

ojay; Skumgummitape är testat. Den blir för hög och flyttar sig efter några veckor och så blir det massa kladd efter limmet. Iallafall på min bil.

Mvh
Hosse

Länk
Ho
1.314
Hosse
316i Touring -14 (norsk)
Z4iA 23 -09 (norsk)
Yahoo!
Det finns. Jag har fått en fingrarna på en halv rulle av detta:
Länk

Dette är exakt det jag sökt efter i flera år.
Måste bara hitta en som förhandlar sakerna..

Mvh
Hosse

Länk
Jag har satt hockyklubbstejp (svart från intersport) för att få bort knarret från mina e36-dörrsidor. Dörrarna blev knäpptysta!
Visa användare
1.438
300+
M3 Coupé -94
ojay vart satte du den?

M POWER- När du älskar att KÖRA!!!

Länk
Ho
1.314
Hosse
316i Touring -14 (norsk)
Z4iA 23 -09 (norsk)
Sporttape har jag kört med oxå, men problemet är att det lämnar lite kladd efter sig och tål inte fukt så bra. Tror den här tapen bli kanon!

Mvh
Hosse

Länk
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
BMW har en tygtape "original" som troligen är exakt vad ni söker!
Länk

19 mm bred och 25 m/rulle.
Artnr. 61 13 6 902 588
Tapen är avsedd för nyare modeller (typ X5) och bör inte kosta mer än max 10kr/rullen!!

Mvh

BMW – Weltmarke aus München!
Ho
1.314
Hosse
316i Touring -14 (norsk)
Z4iA 23 -09 (norsk)
Johan B; Nja, tror inte att det är helt det som passar. Den där tapen är ganska kladdig, Den bör vara torr så att man eliminerar oljuden helt.

Mvh
Hosse

Länk
300+ -->
Jag tejpade mot plåten innanför dörrsidan överallt där dörrsidan ligger i kontakt med plåten. Man måste vara noggrann så att inte tejpen syns så det är lite pill, men resultatet blev skitbra!
Jag har haft det där bara i ett par månader än, så jag kan inte säga nåt om hur det håller mot fukt och sån't i längden, men än så länge så är dörrarna knäpptysta tom när man rycker i handtaget. Mina dörrar var knarriga++ innan...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.