|
|
|
|---|---|
|
Har läst att några z3 ägare har problem men långsamma elhissar. Jag hade samma problem på min z3, högra sidan avsevärt segare än den vänstra. Jag löste problemet genom att ta fram silikonsprayen och lägga på rikligt med gegga i den vertikala glidlisten (mot den lilla rutan), smorde även in den horisontella listen. Tro det eller ej men efter att kört upp och ner några gånger så glider rutan smidigt igen. Torka av överflödig spray och du har normalhastighet på dina hissar igen. ArctisZ3 | |
| Det ska jag pröva, har precis samma problem på min compact... Gick din ruta lite ryckigt också? | |
|
Nej, inte ryckigt, utan bara väldigt långsamt. ArctisZ3 |
|
|
Det skall jag testa!! =) Fredrik M - Z3 2.8 Länk |
|
|
Ska också testa det i vår. Tack för för tipset, Mats! __ Länk |
|
|
Testade i lördags, fungerade kanon. Numera glider mina fönster upp och ned hur jämt som helst. =) Fredrik M - Z3 2.8 Länk |
|
|
HEJ, det lät ju brta, ska prova det med. Men är det verkligen bra för gummi lister att lägga silicon, det är väl ett ganska stark medel? MVH Martin Länk ///Kör så det ryker, men inte från motorn =0) |
|
|
Med tanke på att flertalet av de skyddsstift som finns att köpa på macken innehåller silikon så tror jag ej att det är farligare att använda sprayformen. Men jag är en simpel lekman så jag lämnar inga garantier... ArctisZ3 |
|
|
"den horisontella listen".. innebär inte det att rutan bli alldeles kladdig när man kör den upp och ner? /eFx |
|
|
Jag tog bara på den vertikala som sitter på den lilla trekantiga rutan, det räckte. Fredrik M - Z3 2.8 Länk |
|
|
EFX: Jag var också orolig för att rutan alltid skulle bli geggig, men utan att vara expert så är min förklaring att listen har dragit till sig silikonet. Det blir inte kladdigt när jag kör ner/upp rutan. ArctisZ3 |
|
|
Jag må prova det då! /eFx |
|
|
Jag har för mig att jag läste om detta någonstans tidigare, men någon som vet varför rutan åker upp ca 10cm och sen ner 1 cm och stannar, när man vill köra upp rutan. Håller man knappen intryckt åker rutan upp hela vägen. Detta gäller bara för v.dörr. /Richard By Z3MPOWER "Super nua non nosent" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.