|
|
|
|---|---|
|
Hejsan !! Jag har dålig värme i bilen , motorn blir varm som den ska, Det verkar som det cirkulerar för lite vatten i värmepaketet !! Det kommer bara lite småvarm luft, jag har den stora klimapanelen !! Är det 15-20 minus ute så är det svårt att få bort imman på vindrutan . | |
|
Prova funktionen Sök inlägg, det finns skrivet terrabytes om detta. Alltifrån igensatta filter, luft i systemet till trasiga termostat- och värmeventiler. ______________________________ Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta! |
|
| jag hade också lite halvrisig värme i min bil, efter jag bytte termostat blev det MYCKET bättre..det är stooor skillnad om bilen blir några grader varmare, min termostat öppnande för tidigt, ca 70grader (kokade termostaten) som sagt, efter bytet..varmt och gött.. | |
|
Det kan ju stämma !! Tempmätaren går inte exakt till mitten, den håller sig nån millimeter brevid mittenstrecket !! |
|
| precis så gjorde min, gick inte riktigt upp till mitten..nu står den precis kl 12 och värmen är kalas, byt termostat! | |
angelo |
....var sitter termostaten? Är det jobbig att byta själv? |
| Sitter mellan motor och fläkt i överkant. Ett brunt plast hus. Fem skruvar tror jag. 10 och 13 mm.. Lätt som en plätt men lite trångt om man inte tar bort fläkten men det går ändå.. | |
|
MIn går inte heller till mitten, den ligger 1-2 mm innan mittsträcket och jag har faktiskt värme...-13 och har man på fullt så bränns det i fötterna, måste sänka värmen om jag har på max annars blir det bastu! och detta hände vid -13! MvH Bmw 4-ever Länk |
|
James_of_72 |
Termostaten i all ära, men den största förändringen kom när jag bytte kupéfiltret. All imma försvann & det varmt så det räckte i kupén! |
angelo |
Så...James!.....Var ligger kupéfiltret!??? Tack för hjälpen!! |
| Han menar nog microfiltret. Det sitter på passagerarsidan under handskfacket alldeles till vänster om där du har fötterna. Litet bökigt att byta, trångt och allmänt jobbigt men det går. Det finns även ett mekartips angående detta. | |
|
Jag har hört att microfilter saknas på tyskimporterade bmw, kör dom helt utan filter ?? Är det någon som kan bekräfta det ? |
|
| Det finns alltid microfilter i alla bilar med AC. | |
|
Jag har ju AC ! När jag hämtade min bil från service, sa dom att de inte bytte microfiltret p.g.a att det inte satt nåt på importbilarna !! Har jag blivit lurad ?? |
|
| Då har du blivit lurad :-( på våra importerade bilar (2st) en med AC och en med klimatanläggning så sitter det kupéfilter. Att det skulle skilja på importbilar och svensksålda är bara skitprat. Av vilken anledning skulle man INTE ha microfilter på en tysk bil t.ex.? Är luften renare i Tyskland? Äh, de har bara skippat bytt ditt microfilter av ren lathet! KLAGA!! | |
| >>>niklas g, microfilter kom först fr.o.m 06/90 och är din 90:a en tidig sådan så finns det inget microfilter. | |
|
Kolla om era bilar har en extra cirkulationspump också, det kan hända att privatimporterade bilar från tyskland saknar denna pump (p.g.a. klimatet i tyskland). Om det är dålig värme och imma vid stadskörning men bra värme vid landsvägskörning då saknas kanske den extra cirkulationspumpen... mvh ///Jonas BMW Club Finland #2046 Länk |
|
angelo |
Någon tipsade mig att köra med AC på, och.....Det funkar!!!! Ingen imma i bilen (import) även med 3 passegerare ombord! PS...Till Booze: Var ligger den extracirkulationspump du pratar om??? |
| jag har en privat importerad 525 -91 å har ingen cirkulations pump, skit dålig värme i bilen ! MEN har ingen ström på kablarna till cirkulations pumpen heller?:/ ska det vara så lr saknas det nån säkring /relä för att få kräm på kablarna? mvh henke | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.