AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
692

"Knakande" bakruta

Si
765
Simon01
120dM -08
har ett rätt irriterande problem på min bil nu på vintern, när man ska köra iväg med bilen så knakar det en massa om bakrutan. Det låter nästan som att rutan ska spricka när man kör över ojämnheter i vägen. Nån mer som har samma problem?
La
469
Larsa10
518i -81 E12
Är det inte så om man använder värmen i bakrutan och snön smälter, vattnet rinner ner till framkanten av bakluckan för att sedan frysa till is igen. Sedan när man åker iväg så knakar det och lever om pga det? Pröva att plocka bort ev isbildning vid bakluckan och se om det blir bättre. Sedan upplever jag att det knakar lite här och var när det är riktigt kallt ute.

mvh
Larsa
Si
765
Simon01
120dM -08
ja, det kan ju vara så, ska se om det finns nån is där.
he
438
henrik23d
540 touring M-sport -01
635 CSi, -85
Kan väl ändå inte vara rutan i sig som knakar? Jag har iaf samma problem, samt isbildning på samma sätt som Larasa10 beskriver.

Mvh Henrik.
Jaha, då vet man vad det där j-a ljudet kommer ifrån... ett vanligt fenomen kanske?
Si
765
Simon01
120dM -08
när man kör i nån tjälskada i vägen så knakar det ju till så man nästan får byta kalsonger varje gång. Låter riktigt illa.
Pa
100
Pakkanen
325i -88 Royalblå
Jadå, det är helt normalt. Låter som attan för mig också när det finns is runt listerna. Både bak och på sidorutorna.
ta
2.494
tarzan325
E61 520d M-sport -08
7500 till 42100mil.

F11 520d M-sport -15
Bara till och bygga komplett fullbur så stadgar det upp bilen så slipper ni knaket... (okej då, lite ironi)
ps. jag har samma knak i min så fort det blir kallt =(

Diesel-räsern
Länk
si
58
simonw
316i -97
Det blir ju en hel del spänningar i glaset när det är kallt och man slår på värmen. Eventuella sprickor i rutor har en tendens att växa till sig när det är kallt och man slår på defrostern, inte så kul...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.