AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
668

Är BMW överrepresenterat?

Len
--- när det gäller påkörningar av annat fordon bakifrån?
D.v.s. sådana där olyckor där aktsamma och ansvarskännande bilister blir invalidiserade för livet, bara för att "någon" exempelvis inte respekterade tresekundersregeln.

Finns det ex.vis någon försäkrings-statistik att tillgå, som visar att det går åt många fler hajnosar än vad det går åt bakändar på bmw:s, i den svenska trafiken?

Len
An
404
Anders C
2002 -73
2002ti -69
320i -78
Annars har jag tipps på den bästa kommentaren om du kört på någon bakifrån för att den idioten inte kunde hålla avstånd. "Backar du i kön din jävel".

Taget från Riskradion med Erik Blix och Stefan Liv.
:-)))

/Anders C
ro
559
ronte
116d -16
328i cab -98
Klart det går åt fler framändar än bakändar oavsett orsak, bilen färdas ju oftare framåt än bakåt och antal krockar med andra stillastående objekt (träd et.c.) skulle ju finnas med i en sådan förbrukningsstatistik också. Man kan se detta tydligt på bildelsbasen där man hittar OTROLIGT många fler stötfångare bak än fram....

Däremot kanske det finns annan typ av olyckstatistik som visar just det du undrar över.

------------------
Always Diesel
Visa användare
130
warcow
728IA -99
Jag kan isåfall väga upp statistiken! Min 320 blev rejält påkörd bakifrån av en ny Saab 9-3 på liljeholmsbron i sthlm. Jag stod still... Saaben höll c:a 50 i krockögonblicket. Blev en jädra smäll!

/Stefan
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.