AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
291

Jag har skadat BMW:n!

Hej, jag ville vara snäll mot min pärla..... så jag åkte till tvätthallen...... när jag börjat spruta med högtrycken på motorhuven såg jag att det låg en vit färgflaga på huven..... det visade sig att jag sprutat på bmw- märket fram på huven... så att det blev skadat.... Ser inte alls bra ut... Kan man byta märket???? Hur gör man....
Visa användare
4.611
christer silvén
330E -20 G20
520D -17 G30
420D cab -17 F33
Finns att köpa nytt hos BMW, kostar ca 150:- har jag för mig. Om jag inte minns fel så sitter det med en skruv under huven, på e39:an är det bara att dra loss.

CHS
pe
3.381
per_j82
525i -90
525i -93
528i Touring -98
M5 -03
Nej märket sitter bara fast med 2 gummipluttar. Det är bara att försöka dra loss det med en fiskelina eller liknande. På min 525i -90 satt märket utav bara H******!
Visa användare
1.935
VillaRosa
X3 2,0d 2007
BMWCS #04821
Kolla inifrån om du kan se 'pinnarna' som sticker igenom gummibussningarna. Tryck i så fall på pinnarna så trycks märket upp och du får tag i det och kan dra loss det. Går också att bryta uppifrån med en skruvmejsel, men se upp så inte lacken skadas!

Friik
BMW X1 Xdrive20d -18
Köpte kanonfina emblem på Västerås-skroten för 10;-/st.
Ta en tygbit eller nåt och ha bredvid märket, så att inga repor uppstår, därefter bänder du bara lite snällt med en mejsel el, dyl, och vipps är den loss. Som de andra säger så sitter den bara med två piggar i plåten.

E-34. Need i say more?
Mvh:FrIIk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.