|
|
|
|---|---|
|
jag har inte dimljus fram org. på min bil.. så jag köpte saker idag till det.. Dosan till instrumentpanelen, får lampan till bakdimljuset att lysa men inte fram... eftersom jag inte har det org så måste jag väl ha en säkring(7,5A) till varje ljus + ett relä(k8) för att det ska funka? Tacksam för tips! mvh | |
|
Svårt att säga vad det kan vara. Men det är ju bara och mäta sig fram (och självklart försäkra sig om att lampan är hel) Säkra upp kablarna måste du göra, om det inte görs och försäkringsbolaget får reda på det vid brand etc är du blåst. Och ett relä måste du ju också ha. Hur mycket betalade du för grejerna och vart? "Detta är dock min högst personliga åsikt" |
|
| Lunken: Jag och Aleks var på skroten och köpte grejjerna. 100 spänn.. Men Vaddå säkra upp kablarna? Är inte allting fördraget ? | |
|
jag har haft samma dilemma, och jag löste det genom att dra nya kablar, montera ett relä och en strömbrytare (AVSÄKRAT!) jag har fördraget i min bil, men fick det inte att funka...ringde bmw som sade att jag behövde ett relä. Så jag köpte det reläet men det funkade inte heller, jag hade säkringar...så det hela slutade med att jag klippte av dom fördragna kablarna för att kunna använda kontakterna på dom och sen skarvade jag på dom nya kablarna...jävligt dumt att klippa av dom, då jag kunde hämtat kontakterna från en bil på skroten, men jag var ju tvungen att ha igång det :) läs även tråden "e30 dimljus, vad funkar?" som jag startade, där står lite info.... |
|
|
Kolla knapparna, mina var det massa oxid i funkade klockrent efter rengörning..... Svempa |
|
|
Det behövs 2 relän. ett i säkringboxen och ett under instrumentbrädan vi kopplingspedalen + en säkring sedan funkar det klockrent med det fördragna. |
|
|
sigge: var finns detta relä att få tag i då? för bmw visste ingenting om detta reläet? dom såg bara tt det fanns 1 relä i dimljussatsen till e30..vet du vad det heter (ETK-nummer) så kan man införskaffa det och bygga om till det fördragna :) "Vill du bli respekterad av din avbild, får du visa din avbild respekt" - Björn Afzelius (1947-1999) Jag räds inte långmilare ! Länk |
|
|
Okej, tänkte fixa det imorgon... trodde iof det räckte med relä i boxen, men var ska relät under instrumentbrädan sitta då???? |
|
| Hallå.. är det någon som har monterat dimljus nyss? vart sat det där relät vid kopplingen?jag har hålt på hela dan.. man blir vansing snart.. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.