AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
2.801

Senaste EVO (E55 AMG vs RS6 vs M5)

Sida 2 av 2
"Tyvärr" är ju Ådin extremt mycket billigare och lättare att trimma pga sin turbo, fast hårdtrimmad sugmotor är ju skönare att köra. Fast oftast långsammare ...:(

Qvarnis
Qvarnis: Visst är det så. Såg du inlägget på bmwm5.com om Nowack och 500kSEK senare med en M5:a?

Läste (i Spoilernytt tror jag) om att Dalatrimmaren ****bäck tog 35kSEK och sparkade upp RS6:an till 500hk. Lite skillnad men inte lika mycket charm, eller?
///M5T: Är inte säker men jag tror att det har att göra med att E39-touringen har en egen bakvagn för att få plant golv i bagaget. Och det gjorde tydligen inte väghållningen bättre direkt..

/Johan
[CUL8ER]
///M5T
Aha, ja det kan man ju förstå om det är så. Har inte tänkt på om golvet i E39 Touringen är "lägre" än i sedanen.
Johan99: Men Lövan har ju bytt sitt golv i sin 540 touring till ett M5 golv... så jag tror inte att det är anledningen... jag menar att det går att få på M5:ans golv...

_____
208
nöjdet
530d Touring-99
touringen har en helt annan hjulupphägning och därmed mycket sämmre väghållning. allt för att få mer utrymme i bagaget. golvet han har bytt är väll för att kunna få två utblås på varje sida eller har jag fel?

Länk
Kolla här då....
Länk

CL 65 AMG

S2000 har också en rak vridmomentskurva, förutom en liten ökning när VTEC:en ändrar kamlägena.

Det är ju gräddan av sugmotorer som diskuteras M vs Honda och Ferarri som nyss kom in också :-)
Oops...felpostat.
nöjdet: du har aldeles rätt... men det finns ju M5 touringar... så dom hade ju en klar... men släppte den aldrig.

_____
För att få rum med dubbla utblås på E39 touringen får man fimpa reservhjulsbaljan om jag inte kommer ihåg helt fel?! Och touringen har mycket sämre väghållning än sedanen, väger har jag för mig minst 100 kg mer bara över bakaxeln. Lite 911 över den...;)

Qvarnis
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.