|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| Mina (6st) måttbeställda Rosskolvar gick på mellan 10-11k totalt hemma i Sverige när dollarn var som dyrast (10.50). Skulle tippa att man kan få hem dem för runt 8k idag (under 1500/st). | |
|
6st JE kolvar till M20 2.5 med bult och total seal ringar momsat o klart i sverige ska enligt offert gå på 9830kr Det blir 1640kr/st Rent spontant låter det som ett bra pris. /Per |
|
|
Tipsaren skrev sitt inlägg medan jag knåpade på mitt och han slog nog spiken i huvet. Konsulterade min far och han sa ungefär samma sak. Det är fullt möjligt, men det lönar sej inte. Först och främst är det ruskigt svårt att räkna sej fram till hur kolven expanderar vart. Lär krävas ett antal prov (läs ras) för att hitta rätt. Sen att fräsa till själva formen går ju, men det är rätt mycket jobb. Kolvämnen jag yrade om är färdiga kolvar med jättetjock kolvtopp som man kan fräsa till önskat utseende. Kolvbulthål, skirt, ringspår, etc är alltså redan färdigt. Allt under 2000kr/st för färdiga kolvar tycker jag låter förhållandevis vettigt. Men det svider ju ändå... Kiip Spiiding! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.