|
|
|
|---|---|
|
Har hittat en 325 E30 -90- i tyskland som jag vill hämta.Har hört att de ska finnas någon lag att man inte får ta hem äldre bil än 10år.Stämmer detta eller??? KickDown | |
|
Nej! Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
| får ta hem hur gammla bilar du vill,men de kanske inte lönar sig att ta hem en 70-talare kanske.... | |
| lite nyfiken...vad får du ge för den?? | |
![]() 2.226 530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :) 325 E30 Cab-93a 750i-96 750i-90 Sv.såld 6200mil. |
Skynda dej bara, från 1maj är det inte tillåtet mera.. |
|
Gällde inte de reglerna endast bilar som tagits i trafik utanför EU som nya....? Verkar lite luddigt.... /Simon |
|
|
Petri::Bilen kostar ca 17000:- Med azev fälgar,sportstolar ,sänkt mm mm KickDown |
|
![]() 2.226 530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :) 325 E30 Cab-93a 750i-96 750i-90 Sv.såld 6200mil. |
simon_en, som jag fattar gäller det bilar som ej är EU helbilsgodkännda. Dvs ej äldre BMW |
|
Jörgen, enligt "Desperado" gäller det endast bilar utanför EU....han arbetar på bilprovningen.... /Simon |
|
|
Simonen: Nu var du inte snäll. Bmw har stjärnan under huven. |
|
![]() 2.226 530d G31
simon_en, stämmer. och det är inget beslutat. Det är en remis ute. Har nyss pratat med VV. Men det berör inte alls EU-import, utan bara tredje land. och det berör inte helle bilar som importeras från USA till tyskland, och sedan kommer till Sverige. |
|
Hur går man då till väga för att importera en bil till Tyskland och få den godkänd där först och sedan ta in den till Sverige? Måste man vara registrerad "tysk" för att få ta in en bil och godkänna den i Tyskland eller kan vem som helst tyskregga en bil? |
|
|
Ok Jörgen, var som jag trodde att det inte gäller inom EU. Däremot har det stått på alla siter jag läst att det även berörde bilar som är godkända i t ex Tyskland med först varit registrerade i t ex USA. Ja det ska bli intressant att få reda på vad som egentligen kommer att gälla och om det överhuvudtaget beslutas något om detta... /Simon |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.