AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
972

Hur fästa bakspoilern på M5 E39?

Att den ska limmas vet jag men det finns även tre st små skruvhål i spoilern. Ska man verkligen behöva borra hål i luckan för att även skruva?

Qvarnis
Turbo ace
Du behöver inte skruva det är det som är pluset med m5 vingen förutom att den är snygg.Använd terosons kraft lim till att limma den bara bra erfarenheter
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Det finns ju en dubbelhäftande tejp med spoilern ska väl räcka med den hoppas jag. 51 71 0 027 047 är artnr.
0,8X22X1500 är måttet på tejpen tyvärr så är priset 345 kr hos BMW.

Bra funktion "sök inlägg"

MVH Hasso
Länk

Ingen dubbelhäftande tejp med spoilern. Vad tror ni om rutlim som man fäster kjolar mm med?

Qvarnis
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Tog en sväng till garaget för att kika på min omonterade spoiler
den tejp som var med till den hade artnr 51 71 0 141 495
alltså inte samma artnr som ovan förmodligen så är det inte 1,5m utan 15m som anges i pris a 345 kr.
en kompis som är lackare plockade bort en sådan spoiler förra veckan, ska forska lite grann hur pass bra den satt fast.
Kan nog tänka mig att orginaltejpen är det bästa alternativet om det sitter rejält.

MVH Hasso
Länk

"Vad tror ni om rutlim som man fäster kjolar mm med"

Mycket bättre....

Jag vet tre M Couper i stan som har det på deras vingar...

MVH Patrik
7 öl i kroppen
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Den orginalmonterade spoilern fick skäras bort med skarpslipad spackelspade så att tejpen delade sig på mitten,så det lär sitta ordentligt med tejp också.

MVH Hasso
Länk

Turbo ace
Använd inte rutlim det är gjort föt just rutor mot lackade ytor med en speciell primer imellan kan sitta bra men troligt vis inte under hela ytan dubbel häftande är bra men om jag förstår Qavarnis rätt så e det en begggad spoiler och då måste man få det riktigt rent innan man sätter dit tejpen men det behövs inte med lim som jag tidigare sagt använd Terosons kraft lim eller würthens svart lim dom är gjorda för plast mot lackade ytor jobbar som bilplåtis så jag anväder grejorna rätt ofta lycka till med spoilern om du vill ha den dit satt så hör av dig på forumet
Turbo ace
slog just in dubbel häftande tejpen i datorn den som är avsedd för spoilern med nr 51 71 0 141 495
kostarb 85:- plus moms
Hur blev det egentligen?

Är det tejpen som gäller och finns det lite tips, har sett fiskelina med hasso pratar om spackelspadar och det får mig att rysa ;)

Har en M3 E46 liten flärp som skall dit, den är exakt som orginal fast med ett snyggt kolfiberlager istället ;)

Tacksam för tips.
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Monterade orginal M5 spoliern i Lördags enligt den beskrivning du fick och med den medföljande tejpen enligt ovan som bet fast rejält på bakluckan efter tvätt med förtunning. Men de mått som finns med, så måste man fästa M5 spoilern i ena änden för den ska böjas lite på mitten för att måtten och formen ska stämma.
Skar ut för nummerutstansningen med en skapell enligt beskrivningen och den sitter rejält.
enligt beskrivning för demontering så används också typ spackelspade. Men är du osäker leta upp en lackerare som bör kunna plocka bort den åt dig.Om du använder tejpen från BMW så ska den plastiga sidan rödmärkt vara mot bakluckan.

///MVH Hasso
Länk

OK, hasso!
Ska kolla lite, har inte direkt någon monteringsanvisning med från MST så jag antar att du menar de "part numbers" som finns under själva lilla vingen?

Är tejpen helt anpassad för spoilern eller får man skära till något? Antar alltså att om jag går in på BMW och försöker få tag på den lilla tejp som ska hålla vingen mot luckan finns all beskrivning med?

Mycket snack och liten verkstad ;)

Men j*vligt snygg kolfiber-läpp
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Beskrivningen som finns, fick du mejlad häromdagen och den får du nog inte av BMW över disk:))
Tejpen är ca 1 dm för lång så du får skära av den i ändarna.
Inga konstigheter med klipp o klister, men så hade vi en Hasselmus till landshövding som var en mästare på klipp och klister :))) men det var bolagskvitton.

///MVH Hasso
Länk

OK, hasso din lilla luring. Stirrade så mycket på bilderna om grillbytet så jag kollade nog inte på de andra.

Perfekt, ska ta en närmare titt! Klipp är jag också bra på, fast inga kvitton ;)
Mr
56
Mr. K
323i -83
Länk
Nu har du gjort fel, tejpen ska sitta på undersidan. ;)

/Anders
Mr K:

:)

Qvarnis
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.