AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
475

Pris för 318i -91

widana
Jag har kollat på en BMW 318i -91 som gått 18.000 mil där det begärda priset ligger på 65.500:- Min första reaktion är "jisses" vad dyrt! Den är helfin; inget rost nånstans, knappt några repor alls i lacken, verkade gå jättebra när jag provkörde förutom att styrningen var lite bångstyrig när jag kom upp i 100 km/h o uppåt. Detta trodde bilhandlaren berodde på att däcken för något för stora ?!?
Den är dock importerad och det sägs att sådana bilar ska vara billigare än svensksålda. Det finns inga vinterdäck med. Inget larm eller elhissar. Låter priset rimligt??

/widana
BeeMWe playboy
För dyrt.
percy
Det är rent för dyrt!!!!Den bör ligga runt 45-50".
För dom pengarna för du en mycket nyare o bättre bil.
Glöm den!!!

/Pi

Mr
1.141
Mr C
BMW X3, 2,0D -15
Inte mer än 40-45

Mr C
Kowalski
Jag fick ge 65 för min -94 som jag nyligen köpte. Den var också fin i lacken (metallic) med något litet stenskott dock. Den var sv-såld och hade gått 9500 mil på två tidigare ägare (den senaste hade haft den sedan 96). Med tanke på att den inte uppvisade några slitage/hårdkörnings symtom utan känder fräsh så tycker jag att din bil verkar alldeles för dyr. Inte en krona över 50' och då skall de ersätta "sulorna" till orginaldäck. Finns servicebok?
widana
Ja alla dokumentation finns både från Tyskland och här i Sverige så det verkar inte vara någon skum affär iallafall. Men priset är helt klart för mkt även för att vara bilhandlare. Ska fortsätta leta om han inte går ner till 50'.

Tack :)
Kowalski
Fortsätt leta, det finns många. Fördelen med 316/318 bilarna är att de oftast är lugnt körda och välskötta. Dock märkte jag att de ligger på nästan samma prisnivå som 325:orna.
Motorn i 318 har i mitt tycke bra bottendrag och en bränsleekonomi som är oslagbar. Visserligen har den ett stort prestanda underskott jämfört med 325, men försäkring, service, reservdelar och totalekonomi är kanon. Dessutom får man BMWs solida kvalitetskänsla, fjädringskomfort och superba växellåda på köpet! Att den sen bara toppar drygt 200 kan man leva med. Hur ofta kör man fortare än så i sverige?
325Ci
Genom att bara beskriva en bil så e det omöjligt att värdera av andra som inte sett den. så tycker jag iaf.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.