|
|
|
|---|---|
|
Ska köpa nya dämpare fram, var inne på mekonomens Sensa Trac, men en kompis sa att jag skulle köpa Gas Matic istället, eftersom Sensa Trac tydligen e inte bra. Era erfarenheter av dom här stötdämpare? Vilken tyckter ni att jag ska ta, vilken av dom passar aktiv körning? Tack på förhand | |
rsarits |
Gas Matic är ju som namnet antyder gasassisterade dvs om du kör hårt på dåliga vägar så har fjädern lite hjälp av gasen i dämparen innan det slår igenom. Gasen har iofs som huvuduppgift att förhindra att oljan i dämparen skummar vid hård körning/dåliga vägar. Jag har själv Gas Matic, men jag har inte provat sensatrac, så jag vet ej vilken som är bäst Micke |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Monterade Sensetrac på min Volvo 740 inte riktigt likvärdig bedömningen kanske men det var väldigt bra på den bilen. Bra funktion "sök inlägg" MVH Hasso Länk |
|
Har sökt på inlägg, men fick ingen tillfredställande svar. Så ni som har haft Monroes sensa trac, vad tycker/tyckte ni om dom??? o samma gäller Gas matic, hur var dom?? Ska ner o beställa hem imorrn så vill gärna få lite "Mer" råd innan! Tack för svaren hittils och väntar på mer ;) |
|
| Hade Monroes innan ja bytte till koni...men hade inte dom på så länge,men dom funka iaf bra tiden ja hade dom monterade så ja kan inte säga så mkt om deras livslängd | |
|
Sensatrac är faktiskt riktigt bra tycker jag. Jag monterade det ifram på den ena 535:an och jag är nöjd. Se till så att du får rätt dämpare bara. Det finns 2 olika. Det som skiljer är överdelen på kolvstången. Ta med en gammal om det går. |
|
|
Sensa-track är ett väldigt bra stötdämpare.Kombinerat gas+hydrauliska.Monterat flera stycken.Bra väghållning,bra kvalitet!Rekomenderas. |
|
|
Sensatrac blev riktigt bra på en golf gti... men ska nog inte jämföras med koni. Hade en gång gas-matic på en BMW men bytte till Sachs och det blev mycket bättre... |
|
| elvis- Vet att det skiljer, men rätta mig om jag har fel, med 16mm blir det "hårdare??" än med 41mm kolvstång | |
|
"vilken av dom passar aktiv körning?" om du menar samma sek som jag med "aktiv körning" så rekommendera jag bara Bilstein. /Jonas |
|
|
Nu säljer dom Monroe Reflex också som skall vara toppmodellen. Satte på dessa på 535 idag, helt ok. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.