|
|
|
|---|---|
|
Har nyss köpt en bil som har reklam dekaler som sitter direkt på lacken, har provat med värmepistol och fixat & grejat, men det lossnar bara små-bitar av dekalerna åt gången. Kommer ju ta evigheter att ta bort dom... :-( Någon som har något tips om hur man gör på något annat sätt? Någon som jobbar på recond-firma här som kan ge mig råd kanske? | |
|
Har jobbat på rekondfirma : ) Det ända/bästa sättet e att ha värmepistol....vi provade med en del medel som vi fick av en firma som tryckte dekaler, men det va inge vidare. Kanske det e nån annan som har ett bra råd?? Men mitt råd e att värma på ett rätt så stort område som möjligt (överdriv inte) sedan dra i märket medans du värmer....det går efter mycket brända fingertoppar : ) Lycka till.... MvH: M3rlin "Stoppa veganerna dom äter ju upp djurens mat" |
|
|
Ahhh....glömde lite detaljer... : ) Det kommer att synas sedan vart dekalerna har suttit (i solen) Ganska jätte jobbigt att få bort dom med polering, har gjort det ett antal gånger.....bara så att du vet...(hoppas att ja inte har skrämt dig nu : ) "Stoppa veganerna dom äter ju upp djurens mat" |
|
|
Jag vet att vissa billackerare använder en speciell gummitrissa på en borrmaskin/tryckluftsverktyg för att ta bort dekaler och stripes. Vet att sådana finns att köpa hos olika biltillbehörsfirmor, bland annat biltema. Dock har jag aldrig använt en sådan själv och vet därför inte om det finns risk för repor mm. Mvh |
|
|
Tack för tipsen. M3rlin: Bilen är vit, så jag tror jag slipper få problem med det, bara jag rubbar ner den ganska hårt. / Pär |
|
|
har sett tips här på forumet om hur man tar bort limmade BMWmärken. Nämligen med en nylonlina, så att man "skär" mellan märke och lack. Kanske funkar även på dekaler? Beror ju på hur ytan är välvd, gissar jag. Men varmt måste det vara - ingen idé att prova utomhus denna årstid iaf. ______________________________ Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta! |
|
|
Jag hade samma typ av problem fast med stripes längs sidorna på E30'n, hopplöst att få bort. Efter "en del" sökande hittade jag en sådan här, se länk. Spraya på, låt torka, sedan skrapa av. Det lyfter samt "torkar ut" dekalen. Ring 3M, 08-922100, de kan hjälpa dig. Annars har jag en extra nästan full. Länk Lycka till! Kristian |
|
| Länken fungerade inte, men jag ska prova att ringa 3M, tack igen för tipsen. | |
|
Här kommer länk igen, bara så du får produktnr, 08907 Woodgrain and stripe remover, annars vet de inte vilken produkt det handlar om. Länk //Kristian |
|
|
Det ska även finnas nån trissa på biltema som funkar enligt säkra källor... tänker själv prova den metoden senare i vår... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.