|
|
|
|---|---|
| Är dom byggda för våra förhålanden,min jävla bil immar igen fryser till is på rutorna invändigt,inte speciellt roligt | |
| är den importerad? | |
|
Har du AC/ACC i din bil? Isf skulle det kunna vara det inte helt ovanliga mikrofiltret som spökar och är igensatt. Det brukar göra att det immar igen väldigt lätt. Jag *tror* inte att man har detta filter på bilar utan AC/ACC men jag är inte säker.. Mvh Patrik _____________________________________ Mannen bakom Länk |
|
| Jag har ac och filtret är bytt.ingen importbil | |
| En svensktillverkad BMW jo jag tackar..... | |
|
kolla om bilen läcker in...det kan leda till massiv kondens... Bara det bästa, åt det bästa BMW CS #5075 |
|
|
Tycker också det låter lite väl problematiskt. Själv har jag inte haft några problem med is på insidan och en massa imma. inte mer än att imman försvinner med detsamma. Mvh: Ste |
|
| Lite konstigt är det,även om jag har värmen på fullt så tar den inte bort isen som blir på rutorna | |
|
Jag har kolla lite på forumet men inte hittat nåt vettigt svar på detta: Är det verkligen skillnad mellan svensksåld och import vad avser defrostern och värmefläkten? Jag har en bmw som kommer från franska solkusten och den har utmärkt värme även när det är -20 grader. Jag tvivlar på att det är skillnad! |
|
| Tror inte heller att det är någon skillnad,men man undrar vad det beror på och det är jävligt irriterande får sitta med isskrapa för att se ut. | |
|
Det skulle kunna vara att du har mycket fukt i bilen, blöta/fuktiga mattor osv. Problemet med mycket imma/is på insidan hade jag på en av mina tidigare bilar (ej BMW, men ändå). Om du har möjlighet till det så kan du pröva att ställa bilen i ett varmgarage med dörrarna öppna, ut med alla mattor och så in med en värmeflält för att torka upp. Magnus |
|
|
först så ska du prova med att ställa bilen i varmt garage med bra fläkt och helst en "torrboll" också. då blir de bättre! om det är så att du har bilen står i garage ibland och ibland inte så bilen bara hinner bli ljummen så bildas kondens i bilen och då blir det frost på insidan! lycka till ---------------------- King of the road |
|
|
Har ni mycket fukt i bilen eftersom de blir så för er ???Jag får då inge is på insidan fast min bil står ute så gott som jämt ...hehe jag måste då ha en väldigt fukt fri bil fast de klimatet de går i *ler* Mvh |
|
| Har ingen fukt i bilen vad jag vet,står i garage varje natt,men ska kolla om mickrofiltret verkligen är bytt.Vad jag ville höra var om fler har samma problem,när ni inte tycks ha det så kan jag fortsätta att leta fel. | |
|
En sak som jag upplever att hjälper: Köp såndära gummimattor med höga kanter. Så att inte allt fukt och slask från skorna går ner i mattan. Det hjälper också med vanliga gummimattor, men de med kanterna runtom är bättre. |
|
| Jag har samma problem med is på insidan... funderar på att köpa en "torrboll"... kanske funkar? | |
|
Jag har också problem med att det fryser på bakrutan ¨ Bobby |
|
| Kolla alla mattor så att dom ej är fuktiga. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.