|
|
|
|---|---|
| Undrar vart jag kan köpa Alpina delar...tar den lokala BMW handlaren hem dessa delar? | |
BeeMWe playboy |
Jag e sugen på att köpa en front till min... |
| Kolla i några nr sedan Bilsport. Dom gjorde ett reportage om en firma i Sverige som inporterar allt! i Alpina väg... T.o.m Alpina byggda bilar. | |
|
Bilfirman ifråga heter Jarls Bilservice, och den ligger utanför Helsingborg. Köpte min gamla Alpina B7 Turbo där. Adressen till deras hemsida är: www.jarlsbilservice.com -<( ALPINA POWER )>- MVH Alecci |
|
![]() 2.226 530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :) 325 E30 Cab-93a 750i-96 750i-90 Sv.såld 6200mil. |
Din lokala bil handlar kan ta hem allt till Alpina |
|
Det är inga billiga grejer direkt. Jag kollade vad mina 16'' Alpina fälgar till E30 kostade. 4.700.-/st Undrar vad dom tar för en front. Mr C |
|
|
En frontspoiler till en B10 ligger på 5-6 000:- Gerhard// |
|
|
Jag har hört med Pålsons bil i hbg (BMW handare) och dom kan ta hem alpina delar från tyskland, i den månen delarna inte finns i lager här i sverige.Men dom har därimot lite problem med att hitta reservdels nr på vissa delar. Annars så vet jag att jarls i hbg kan fixa tag i dom delarna du är ute efter. Och det är precis som mr C säger alpina delar är väldigt dyra. |
|
|
Har ringt till Jarls men de tar bara hem delar för eget bruk (verkstadskunder) //Bruno |
|
B10 Dude |
Jepp, den kostar 5900:-. Och då får man bara den nedersta läppen, och den är olackad. |
|
Jag har fått höra från folk som köpt Alpina delar (dock ej stripes som jag efterlyser) att det bästa är att importera dem själv. Man spar både pengar och tid på att kontakta Alpina tyskland och därifrån bli hänvisad till en bra handlare. Ha inte gjort det själv, men det kan ju stämma! Besök Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.