AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
1.029

Ferrita Sportsystem ?

Dino
Är det nån som har hört nån ferrita system på en E-46a ? hade tänkt att byta utt min fast jag är rädd att det blir för "skrikit" vill inte ha för högt ljud

M-MotorSport
ant
du har själv möjlighet att påverka ljudet på bilen när ferrita bygger. dom bygger ju "på plats" och kan därmed dimensionera dämpare efter behag.

==========
Länk
QU
70
QUAD
BMW M2 F87 -17
Ferrita bygger som sagt efter dina önskningar ...har själv ett på min M3a ....och det låter fint
Visa användare
13
kaiser-Zone
328i cupe 97 indivedual
håller me er killar och inte dara de ,när de har byggt klart så kan du höra de på derass nya bil bänck MEN de kostar ju , jag fick betala ca 2000 för de men j lovar de värt de.......
frtitta vet ju vad de håller på me o jag bode veta de de ju tråts
allt mitt 3de sport sistem......

Ones a BMW,allways a BMW.....
ant
vadå? jag förstår inte vad du skriver. men ar du att du bara betalade 2000 kronor för ditt ferritasystem? det är vädligt billigt.

==========
Länk
ph
900
phiber
320 E30 cab-91
kan han mena 20 000kr tror , har hört om specialbyggen där notan dragit iväg lite ...

MVH TONY ///M3
ant
jo men då börjar man komma upp på system med dubbla kattar och kanske en polering. jag vet att till en e36 m3 skulle det kosta 14000 med dubbla kattar. då var det inte polerat.

==========
Länk
322
jörgen nymann
BMW 528iAT -98
Kan han mena :

"så kan du höra (köra?) de(t) på (i) deras nya bil bänck" (bromsbänk?) kostnad : 2000:-

kaiser-Zone

Gissade jag rätt? Hoppas du inte tar illa upp när språkpolisen är i farten =)

//Jörgen

325 iX - "weather or not"
ant
ja det är helt klart en möjlighet.

jag ville inte heller verka så petnoga men jag förstod verkligen inte vad som stod i inlägget..

==========
Länk
Dino
Då kan jag jo tanka 20 spän o be polaren köra den så kan jag höra den utifrån :)) , förlåt kunde inte låta bli ;))

M-MotorSport
Ferrita är överdrivet dyrt kan man kanske tycka, men jag hade ett 3" från turbon och bak inkl racekat på min S2:a och var helnöjd med det. Helt underbart ljud i den, men inte så det blev jobbigt att åka 50 mil i den för det.
Kostade 16000:- och jag fick höra en del gliringar från nån enstaka kompis över hur "lurad" man var osv. Men till saken hör ju oxå att bilen gick att besiktiga utan problem och passformen var perverst bra, där främre röret gick ner vid framvagnen var det ca 5 mm tillgodo och det tog ALDRIG i hur man än körde.

Lite lustigt kan tyckas att den som gnällde mest över priset på systemet samtidigt påpekade över hur j-la skönt den lät och själv på sin bil så hade han nåt garagesvetsat härke som hördes över hela bygden...

Lämna bilen till Ferrita du, dom vet vad dom gör oavsett vad folk säger.

det är tur att jag är som jag är, eftersom jag inte är som jag ska!
Visa användare
308
Petrus
M5 -93
520D M-Sport Touring -13
Jag rekommenderar också Ferrita.Jag lämnade min 540 där och dom bygger efter kundens önskemål, så man behöver inte vara rädd att det blir för mycket ljud. Jag betalade 7.500kr för mitt, och då arbetade dom med bilen en hel dag, + att du har garanti på systemet så länge du äger bilen, så det är överkommligt tycker jag.

PB
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.