AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.569

Protestlista mot importförbudet

Sida 2 av 3
Min idé för att undkomma den svenska regeringens förtryck är att köpa lämplig ö för att sedan bilda en självständig stat. För att slippa alla former av skatter skall statskassan finansieras genom att all världens radioaktiva avfall grävs ned på ön. Sedan tas ockerhyra ut för att lagra kärnavfallet. Håll med om att det är en strålande(!) idé. De som vill anmäla sig som medborgare kan skriva upp sig på lista som läggs ut inom kort! :-)
Bjoerck,

en strålande (höhö) idé.

Jeseperado...som jag förstod det var det redan beslutat i riksdagen....vad har du för information som avviker ifrån den som finns tillgänglig under länkarna?

/Simon
Br
1.631
Braxen
E21 320i -83
E39 M5 -00
E91 335ix -07
Verkar som om det har blivit lite reaktion iallafall =)
Länk

ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Hm. Jag man kan ju undra. Sveriges avgasregler mm hindrade ju amerikanska Fordbilar att importeras i 20 år 1977-97? (förutom flyttgods)Så det skulle ju inte förundra mig om dom hittar på nått dylikt igen.

Bra funktion "sök inlägg"

MVH Hasso
Länk

Visa användare
605
göran
525ixt-94
Björk,

flytta hit:
Länk

dock lite onödigt med en stor V8 från staterna på den ytan

/göran,
vintermannen/
Behöver man inte kombi, behöver man inte bil
Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Jag har informationen att inga beslut är fattade från Vägverket än, varken på det ena eller andra hållet!

Jeppe

A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders!

vad jag har hört så kommer detta gälla ifrån 1 maj och sen ska bilprovningen bestämma hur hårt dom ska slå ner om ens bil inte har allt orginal

sen skulle flyttgods försvinna bla

aka bullen på zatzy,nordicaudi,mm.
Malmö,Arlöv
Ri
137
Ricobmw
BMW M6 Cabriolet 2007
BMW X5 4,6is-2002
Tjaa...blir inte särskilt förvånad, våra FOLKVALDA gör sitt bästa för att föra våran talan.
Dax att plocka fram den gamla bakrutedekalen
"Använd kondom det föds en ny politiker varje dag"
Uppenbarligen har protesterna fått effekt....se länken nedan....

Länk

/Simon
Pu
225
Puppe
M535-86 m106
jag måste bara säg att ni ska inte klaga ni som bor i Sverige! för här i Finland så skiter dom helt i EU-inportlagen! för en tid sen måste man betala ca:150% skatt av vad bilen kostade från ett EU land! men nu har dom ändrat lite på det, så nu måste man betala ca:30% av vad en motsvarade bil kostar här i Fnland!
T.ex en BMW 535 -91 körd:235000km värderar de till 14700e (140000kr) här i Finland, så om man inporterar en motsvarande bil så måste man betala ca:4400e (44000kr) i skatt + tullavgifter m.m! Jävla SKIT!
Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Fredrik.e: Bara så du vet så bestämmer Bilprovningen ingenting av regelverket. Vägverket fattar alla beslut, däremot så finns representanter från Bilprovningen med för att bevaka sina intressen, men beslutsfattande är alltid Vägverket!

Jeppe

A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders!

Visa användare
477
Friik
BMW X1 Xdrive20d -18
Jäkla skitlag!.. Varför?? he,he.. Polarn har köpt en Caprice som står i Miami just nu, han skulle ta in den i sommar...menmen de blir väl till att rappa på!

E-34. Need i say more?
Mvh:FrIIk
Puppe,

bilbeskattningen är den största orsaken till att jag in nuläget absolut INTE kan överväga att flytta till Norge, Finland eller Danmark. Tacka vår svenska biltillverkning för det!

/Simon
Visa användare
2.786
Kristian Larsson
1600-2 -67
Isetta -59
Isetta -62
Tydligen har alla protester gjort nytta. Beslutet är tydligen skjutet på framtiden...

/Kristian BMWCS #5062
kontaktperson i 02-klubben

------------
Länk
322
jörgen nymann
BMW 528iAT -98
finns lite att läsa här också

Länk

325 iX - "weather or not"
Hallå.

Backa lite nu.

Hur påverkar det här Er här på BMWPower egentligen? Den ende som kan bli påverkad är väl kanske Hasso då jag har fått uppfattningen att han är den ende som verkar hålla på (eller har hållit på) med "jenkare"
För oss andra som tar in US eller DE bilar via EU kvittar det då de reglerna är oförändrade.
Jag tvivlar starkt på att det finns ngn här som tar in BMWs via US eller annat 3:e parts land. Eller har jag fel?
Det är mest synd om dem som sysslar med jenkare som hobby men jag är ganska övertygad om att det blir undantagsregler för dem.

:)

Dessutom är det billigare att ta in en t. ex Dodge Durango från DE än via US.

Själv tror jag inte att det kommer att bli så stora förändringar till slut, opinionen är för stark samtidigt som det är svårt att motivera ett importstopp av nya men inte gamla bilar.

/Simon
Visa användare
456
fin bil
525 TDS(a) 94
745an: Jo visst, men varför ska dom hålla på? Det finns ju redan mer regler och begränsningar än någon kan hålla reda på.
Sen är det ju inte omöjligt att man kanske skulle vilja ta in en jenkare nån gång i framtiden. Åtminstånde så vill jag kunna ha möjligheten. Tycker inte om när valmöjligheter begränsas.

PS jag hörde någon säga en gång. "Om man bara gör vad man får , så blir det inte mycket gjort!"
Detta stämmer nog bättre för varje dag som går.

Diesel innehåller mer energi än bensin!
Höga skatter o massa förbud det är väl det enda de klarar av, de som har makten i det här landet...

välstämd tretummare med F1 ambitioner Länk
Hu
382
Husse
Bmw 730ia -93 V8
745: Det är nog många här på forumet som har eller kan tänkas att äga en Usa bil också. Har själv 2 st i trafik + min Bmw samt en Opel som jag kör i värsta saltslasken.
Förbud mot Usa imp ena dan kan bli förbud mot stora Mb, Bmw nästa dag. Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.