AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.566

Protestlista mot importförbudet

Sida 1 av 3
Br
1.631
Braxen
E21 320i -83
E39 M5 -00
E91 335ix -07
Som dom flesta vet så tycker inte en del i regeringen mm om att folk importerar bilar, så nu kommer dte nya bestämmelser för att göra livet surare (speciellt för USAälskare)!
Lite mer info finns på denna länk:
Länk

Vill ni vara med och hjälpa till att motverka dessa regler och låta importen ha sin normala gång, så skriv under på nedanstående länk!
Länk

Visserligen lite synd om USA-älskarna, men tycker det är bra med förbud. Förbjud hela importen...ett litet tag iaf..så priserna på mina bilar går upp...för gärna ta bort importen när dom är sålda ;)

Nämen om jag ska va ärlig så vet jag inte. Kanske är farligt att börja förbjuda import så. Kanske slutar med att dom förbjudar eu-import med snart. Och det är ju inte kul!
Dani
Kan man inte förbjuda import att skrothögar, fifflade mätare o s v ;)
-d
299
-dB
130i -07
Importen inom eu lär aldrig förbjudas, det vore ju som att förbjuda försäljning av bilar mellan skåningar o norrlänningar.
Br
1.631
Braxen
E21 320i -83
E39 M5 -00
E91 335ix -07
-db!
Var inte så säker på det!
När regeringen ser hur mycket pengar det finns att få in genom skatt och moms, så är allt genomförbart för dom!
Titta bara hur det blev med "ful-ölen", den vart olaglig direkt fast lagändringen egentligen var olagligt!
Samtidigt kunde dom inte sätta dit någon barnporrspridare pga att han skyddades av tryckfrihetsordningen mm!
Dock så är det åtgärdat med en lag nu, men det tog mycket längre tid!

456
fin bil
525 TDS(a) 94
Dom är påhittiga dom små liven uppe i styret! Vad ska hända härnäst? Tvinga folk att betala skatt på solenergi? Just de ja...
Det har ju redan hänt. Snart dags att dra ut i skogen och bygga sig en hydda vid en sjö och jaga sin egen mat och lämna all stress och byrokrati.

Diesel innehåller mer energi än bensin!
Mr
16
MrS
3,0S-73
928
-fin bil

Elda inte kojan med ved, risk du blir sköntaxerad då!!

Från när är bilarna helbilsgodkända??

Vad ska man säga... låt om hållas... det kommer som sagt inte hålla i längden...

_____
zi
230
zigge
740iA -96
Jepp, och skall man som jag funderade på, skaffa vindkraft för att kunna försörja en sommarstuga med el till kylskåp och belysning, så skall man registreras sig hos länsstyrelesen, och BETALA MOMS PÅ DEN EL MAN PRODUCERAR!!!!!

Tamejfan inte klokt! Det miljömässigt vidriga alternativet med bensindriven generator BEHÖVER EJ REGISTRERAS!

Import av fordon skulle i mina ögon istället för att förbjudas, begränsas till ett visst antal per person och år, för att gynna dom som är entusiaster.

I USA fanns ett liknande förslag för vapen som gick ut på att man inte skulle få lov att köpa mer än ett vapen i månaden(!). Det blev ett himla liv..... Hur många vapen behöver man egentligen?

Våra kära beslutsfattare skall dock ha lite beröm, dels för att man i malmö från politiskt håll stöder en laglig stripp i hamnen, samt att man förmodligen kommer att höja effekt/vikt-förhållandet på amatörbyggda fordon.

Sådär, lite åsikter om allt möjligt så här till morgonkaffet...

Zigge
Visa användare
ProPro-medlem
2.226
Jörgen
530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :)
325 E30 Cab-93a
750i-96
750i-90 Sv.såld 6200mil.
Ja, jag röstade inte på dem som bestämmer, så jag känner mej inte skyldig.
Men det är ju så, skruva åt tumskruvarna. Och sedan visa att man själv inte vill betala skatt.

Tycker det är rent ut sagt FÖRDJÄVLIGT.

Se "Även bilar som redan är registrerade i ett EU-land kan få stopp om de omfattas av en nationell dispens. "

Fan, inte sant. Så en Jänke bil som är godkänd i tex Tyskland, ska ej gå att importra till Sverige.

Och visst zigge, alla är inte dinga, vissa inser att det är folkvalda, och förstår vad svenska folket vill ha.

bo
282
bobbby
320i -91
Dom kan aldrig förbjud import inom EU. Detta måste som så mycket annat strida mot EU:s regler.

Bobby
Visa användare
2.049
wolv
330it -02
Jag tycker detta känns som ett litet steg bakåt i civilisationens utveckling. Nu är jag inte så insatt, men av vilken anledning görs denna åtgärd egentligen?

__
Länk
st
1.442
styrman1
X5 4.4 -04
320DA -06
530XD -08
Roligt att det bara är privatimporten som förbjuds.
Samma bil får tas in av generalagenten.
Var finns logiken i det?
Ett argument var ju att de inte följde samma regler och krav som i EU.

Automat är bekvämt
bobby>> om en bil har fått dispens i ett annat eu land så gäller inte det i det land som du ska importera bilen till

tänk också på att om det ska bli ännu hårdare bedöming på helbilsgod kännade så får man inte ha något i bilen där det inte står bmw orginal!!!!

inga andra fälgar än dom som sitter på när bilen in registras

mm ....

ni förstår vad jag menar

aka bullen på zatzy,nordicaudi,mm.
Malmö,Arlöv
Ra
448
Rantzow
520d M-sport F11
320d LCI E91
Jag blir förbannad! Det verkliga fifflet är halvkriminella skojare som tar hem lik från Tyskland, inte entuseaster som lägger ner mycket pengar för att få hem pärlan från staterna.
Jag är gärna med på en sådan protestlista......

/Simon
betriebsanleitung1
Tyvärr hjälper det väl inte med protester,det brukar det inte göra förutom i asylärende.Det kommer säkert en lag snart om att även äldre bilar ska ha katalysator osv,sen kan vi alla stöpas i samma form så är beslutsfattarna nöjda&glada.
Tillämpar tyskarna också begreppet "helbilsgodkänd"?

//Sniffer
Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Rent upplysningsvis är det nya regelverket långt ifrån färdigt, så jag tycker nog man kan avvakta och se hur det ska bli innan man blir alltför upprörd...
Alternativen som diskuteras är allt från totalförbud mot privatimport till helt öppna gränser (dvs en bil som är godkänd i ett annat eu-land är automatiskt även godkänd i Sverige), personligen tror jag att förändringarna kommer att bli väldigt små jämfört med de regler som finns idag!

Jeppe

A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders!

här är protest lista

Länk

aka bullen på zatzy,nordicaudi,mm.
Malmö,Arlöv
Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Vad protesterar du mot?

Jeppe

A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders!

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.