AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.337

M3 -95 eller -96?

Sida 2 av 3
L3
323
L33t
Bmw M3 -89
Bmw M3 -01
Häng inte upp dig för mycket på årsmodeller jag hade igentligen tänkt köpa en 96:a men det blev tillslut en 94:a för att den var
var den finaste bilen jag hittade för dom pengarna jag var beredd och lägga.

Provkör många bilar köp den som känns rätt, ang. prestandan så
varierar den från bil till bil vissa går bra andra inte oberoende av
årsmodell enl. min erfarenhet tänker inte dra upp några rejs historier men har blivit förvånad ett par gånger hur liten den kan vara mellan 3,0 och 3,2.
Emlij
Menade INGET illa med tyskimporterade bilar! Har själv tänkt ta in från Tyskland.. oftast kan man köpa en bil där nere som bara har gått med en Ägare.. men så är det detta med importbilar när man sedan ska sälja.. Tyvärr som du säger Klas, så har för många en inställning om Import..

Ska kolla och provköra allt från -93 till -98:an.. så får bästa bilen vinna! Å GT:n är ju inget man bangar på!! Den är både fin att titta på å låter bättre än en katt spinner!

Pris för rätt skick .. sedan får årsmodell kvitta,,??

Tack igen killar !! Ses på vägarna..

/// Emmelie
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Lycka till att hitta en GT, jag har letat!
DÄR kan man snacka om att folk vill ha fantasipriser för bilarna! :-(
Emlij
Jo tack.. har oxå tittat runt, å det är såå häääärr svårt att hitta en.. särskilt med rätt pris i bra skick.. Men denna är helt okej ..

Länk

/// Emmelie

M3//Robby: Ska jag vara riktigt ärlig så vet jag inte vad det är för skillnad, vet bara att de blev uppdaterade och bättre.

/Johan
[CUL8ER]
Johan99,

Jag upskattar din ärlighet:-)

Köper dock ej argumentet att just bromsarna skulle vara så värst mycket bättre på en -95:a jmfr. med en -94:a, då båda årmodellerna är bestyckade med enkolvsok och definitivt inte tillhör M3:ans starkare sidor.

Har du hört eller vet du om några andra skillnader mellan dessa två årsmodeller (GT:n undantagen)?

Gasa på!

/Robert
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Emmelie!

Kolla upp den röda M3:an som nyss kom upp på börsen ...
Kanske kan vara något?
/Klas
M
18
M Brundin
M3 GT No. 233
518 -87
Det är klart att GT:n är dyrare än en vanlig M3:a. Det är en liten serie med oftast all utrustning..... min har dock bara lilla datorn:-( Men men det är ju inte den man kör med.
Det finns väl fyra GT på BMW börsen dessutom...vissa har gått lite långt kanske men är skicket och den berömda "känslan" rätt så vadå.

Det är alltid så att man får vad man betalar för......

/// Väl mött till sommarens banträffar... Ser fram emot några hårda figter...///
M3//Robby: Ska göra lite forskning ikväll.

Är det ingen annan som vet vad det blev för förändringar på -95an???

/Johan
[CUL8ER]
Tänk på att en 3.2 är betydligt dyrare än en 3.0 , men även bättre ( förutsatt att de är i lika fint skick ) och att 3.0 har "nästan" rasat färdigt i andrahandvärde vilket 3.2.or inte har gjort ännu !
Sen beror ju mycket på, hur mycket pengar är du beredd att satsa? Kan du betala uppåt 200k så är 3.2 kanske "bättre" val .
32
1.213
328-Johan
BMW 323i Coupé M -98
Att gtn skulle vara fullmatad är bara skitsnak... jag har inte sett nån utan ac, men förutom det är det samma som standard m3:an... Brundin: Har du elhissar bak, farthållare, H/K ljud, rollo, elstolar, strålkastarrengöring, larm, mittarmstöd osv...?

Länk
"If everything seems under control, you're just not going fast enough."
- Mario Andretti
M3//Robby: Visserligen uppgifter från Bilsport men så här står det i deras M3 Köpguide:
*Hårdare fjädring
*Mer direkt styrning
*Modifierade bromsar
*Förbättrad ABS
*Första årsmodellen med olika fälgbredd fram och bak 7,5-8,5

/Johan
[CUL8ER]
Emlij
328-Johan.... Har ju faktiskt din M3 som skrivbordsunderlägg.. Beröm för den!

/// Emmelie
Emlij
Ny fråga..

Chippad, mer problem än nytta?
32
1.213
328-Johan
BMW 323i Coupé M -98
Emmelie: Tack ;)
Är det du som har mailat mej? (Haft strul med min esp.)

Chippad..? Nej tack på den... Personligen tror jag inte på chipstrimning av en 300-hästars 6:a på 3 liter utan överladdning. Den har nog trimmats GANSKA bra redan från fabrik. Många bilar är chippade och dom flesta med gott resultat, men man läser inte om dom som fått bita i det sura....

Länk
"If everything seems under control, you're just not going fast enough."
- Mario Andretti
Innan du bestämmer dig för 3.0 eller 3.2 så försök läsa på vad som skiljer. Det är ganska mycket...

Johan99,

Tack för snabb research:-)
Emlij
328-Johan: Jo.. det var nog kanske jag! Tycker bilen är riktigt fin! Beröm igen!

Nej, har med hört mer negativt än glatt om Chippning å trimning.. Men om man nu verkligen tycker bilen är allt mer än okej, men så har den chipp.. Vad görs? Plockar bort?

Känns som om -96:an är "färskare".. men jag å en växel till.. : ) ..
M
18
M Brundin
M3 GT No. 233
518 -87
328-Johan,

"Skitsnak"
Jo låt mig omformulera mig. Dom har oftast väldigt mycket utrustning...... och då tänker jag givet vis inte på el-stolar, elfönster bak som öppnar hela tre cm och strålkastar rengöring. Jag ville framhäva utrustning som gynnar körupplevelsen som en styvare väghållning, splitter, vinge, kraftigare smörjning etc......
Är det en massa el "lull,lull" som jag var ute efter när jag köpte bil så hade det blivit en 740iAL och det verkar som Emmilie har fattat det ochså.

Och jo jag har både rollo, larm och mittarmstöd.....

Hoppas att du fick svar på ditt "skitsnak". Att ha en nervärderande ton och ett kaxigt framförande gynnar aldrig någon.....

Ha en trevlig helg......
Emlij
Okej.. Både Johan å Brundin,, om vi nu säger att jag sattsar på en Gt.. lite mer än bara en vanlig M3,, vad är ett humant pris å mil? Något jag ska se upp med extra noga med dem?... om jag nu hittar någon av dessa få..

MVH Emmelie
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.