|
|
|
|---|---|
|
Hej! Skulle behöva veta om fälgar som suttit på en E39 passar rakt av på min 528i E28? Har nämligen hört E39'ans fälgar passar på E34'an och att E34'ans fälgar i sin tur passar på E28'ans... Någon som kan bekräfta att dessa påståenden stämmer? Tack på förhand ///Tomas 528i -86 | |
|
Tjo! Jag såg en vit E28 med de nya E39 M5-fälgarna på för nån vecka sen här i Linköping. Har ingen aning om ifall det var kopior eller vad det var, men det såg grymt FETT ut iaf! /Micke 523i -96 |
|
| Ja, med centrumringar. Hur stora hjulhusen är på E28 vet jag inte, men en kompis hade 235/255 på, så det verkar ju vara E34-storlek. | |
|
hej en kanske dum fråga, men vad är centrumringar? Du menar inte spacerplattor, eller? ///Tomas 528i -86 |
|
|
Centrumhålet är större på E39-fälgar än E34. För att de ska sitta bra och för att du inte ska få vibrationer måste mellanrummet fyllas ut med s.k. centrumringar. /Ola |
|
|
vad kostar sådana centrumrungar och var hittar jag sådana? Tack för alla svaren... ///Tomas 528i -86 |
|
| Liten plastring bara. T.ex 35:-/st hos Gummihuset.se. Fast det var någon som klagade på dålig kvalitet på dem, så leta runt lite här i forumen efter mer info. Fråga hos din lokala däckhandlare. | |
| Jag har också centrumringar till mina fälgar om du undrar Tomas.Fast dom är gjorda i aluminium,mycket bättre än plast skiten som gummihuset säljer.Tyvärr vet jag inte vad du kan få tag i ett par sådanna eftersom mina följde med fälgarna. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.