AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
564

Dörrlisten- Hur sitter den och vad är det för fästning!

Visa användare
3.884
peter78w
530ia individual e60 -04
525da Touring//M e61 LCI -07
Nu när det har varit kallt så har min dörrlist på förardörren börjat lossna från klipsset eller vad det är för något. När man slår lätt till den så knäpper den till men efter en liten körning så har den lossat på det ena klipsset! Hur tar man bort denna listen?? Drar man den ut från dörren eller skjutar man den från skennan???
KAn man byta klippset eller va det nu är förfästning???
Har någon råkat ut för samma problem??
Hur har ni löst detta??

MvH Bmw 4-ever

Länk
FR
4.317
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
JAg har samma problem som jag inte orkat fixa än pga kylan och snön. Svaret på din fråga är att både och går bra, men det säkraste är väl att dra loss den istället för att skjuta då man kan ha otur att kanske skrapa lacken/eller liknande om man är klumpig. Den sitter på plastklips som kan köpas hos BMW för 4kr styck, dock var de så klumpiga att de gav mig fel typ av klips och därför är detta inte åtgärdat ännu. Klipsen är lätta att byta, dras precis som listen rakt ut bara.
Visa användare
130
warcow
728IA -99
Har också problem med clipsen på min framdörr... Satt och kollade i ETK och tror att art.nr. är 51 13 1946 258 på clipsen.

/Stefan
Länk
Visa användare
3.884
peter78w
530ia individual e60 -04
525da Touring//M e61 LCI -07
Jag ska köpa nya på torsdag eftersom jag ska dit ändo, får väl byta till helgen!

MvH Bmw 4-ever

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.