AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
424

E-46 sänkning!

An
558
Anders.B
F31 320d Xdrive M-sport - 19
Honda HR-V -99
Hej!
Har nu äntligen köpt mina Bilsteindämpare och H&R fjädrar. Tänkte montera grejorna själv. Enligt papper som följde med satsen så ska orginal undre fjädertallrikar användas på de nya fjäderbenen. Någon som vet hur tallrikarna sitter fast på orginal fjäderben samt hur man får loss dom. Tacksam för all hjälp.
Mvh Anders
An
558
Anders.B
Honda HR-V -99
Ingen som vill säga nåt om detta. Ska tilläggas att jag inte har haft uppe bilen och tittat ännu, kanske klarnar det om man tittar under bilen.
Anders
Ta en titt på www.e46fanatics.com
Mycket matnytig info under D.I.Y-sektionen.

/Dominik
An
558
Anders.B
Honda HR-V -99
Hej! Ingen som kan hjälpa mig med detta, det verkar ju vara många här som sänkt sina E-46 själv....
Anders
Visa användare
159
StaliN
330ci- 01
X5 3.0iA lev. kring aug03.
Om tallriken e gjord av gummi så ska man bara dra ut den från fjädren och trycka den på den nya fjädren.. så lätt e det... Jag sänkte min med ett ställbart system, och använde därför inte dem så kallade tallrikaerna..
Precis som dominik säger så finns det en Guide precis hur man gör på e46fanatics på engelska.

Bmw har stjärnan under huven.
An
558
Anders.B
Honda HR-V -99
Jag har tittat på e-46fanatics men hittar inget om just fjädertallriken, annars är det ju en bra beskrivning.
Tallriken är inte gjord av gummi, utan stål. Det är alltså den nedre anläggningspunkten på fjäderbenet för fjädern.
Anders
Visa användare
232
griegertz
BMW 525 M touring-05
Hej igen StaliN:

Vilket ställbart system har du köpt och vad gick det på?
mp
66
mpcompact
E46 Compact 2001
18" Alutec ZERO
M3 Kjolar
är det samma fjädrar till E46 compact?

www.bmwpower.nu/galleri/visa.asp?id=1034

///Kör så det ryker, men inte från motorn =0)
Visa användare
159
StaliN
330ci- 01
griegertz:

Jag köpte KW-Gewindefahrwerk som sänker bilen mellan 40-75mm framme och 30-60 bak. Fungerar underbart. Jag köpte variant 1 som betyder att den bara e ställbart i höjden och den gick på ungefär 9.000:- sek. Man kan få variant 2 där du oxå kan ställa in hårdheten men den går p ålite över 12k..
Visa användare
232
griegertz
BMW 525 M touring-05
staliN:

var köpte du den och hur ställer du in hur mycket du vill sänka? det lät som mycket sänkning med de siffrorna du uppgav, vad har du för fälgar på din?
Visa användare
159
StaliN
330ci- 01
griegertz:

Just nu kör jag med standard fälgarna;asså 17 tummare. Har provat med 8,5x18 med 225/40x18 efter sänkningen. Det gick bra. Fast lägg märke till att det var 225'or.. Just då (och även nu) kör jag med en sänkning på ungefär 75mm framme och 45mm bak. Ser helt fantastiskt ut. Perfekt harmoni i vagnen.

Jag köpte mina hos den danska leverantören av KW. Hemsida: www.scanstyling.dk. Hos den svenske kostade variant 1, 11.495:- sek.

Det e mycket lätt att ställa in den. Tar ungefär 20 min för alla 4 utan lift. Framme sitter fjäder och stöttdämpare tillsammans, som på originalen fast den e mindre i diameter (smalare). Bak e dem seperata. Du har en gevind som du kan skruva upp och ner som sänker/höjer din fjäder från bilens kaross. Så lätt e det..
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.