AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
631

Service bok...

Hejsan...
Tänker köpa en 325 -91, om det inte finns service bok, kan man på något vis kolla upp hur servad den är endå?
LE
120
LEXFOR
535i -91
3.0Si -75
528i -87
Tag kontakt med förra ägare!
Annars kolla med han om det finns kvitton eller dylikt.
PJProPro-medlem
2.617
PJ
730d-2016
X2 M-Sport xDrive20d
Maserati QP Sport GTS

Du kan betala ca 200:- på BMW och få en sk. utrustningslista. Där anges förutom extrautrustning 2-3 tillfällen när mäatren blivit avläst hos BMW. T.ex. service eller garanti rep. Med detta är det ganska enkelt att verifiera milen mot reg.bes. pappren eller servicebok (om man misstänker att den är fejkad)

Mvh. Patric

Länk
Det BMW kan få fram är bara eventuella garantireperationer, inga servicar tyvärr.

/T.P.
Jag ringde till Hackefors bil (BMW i Linköping) och sade att jag ville ha en sån lista, men då fick jag för de 200 kronorna bara information om mätaravläsningen. Jag undrade om man inte skulle få utrustningslista också, men då sade han att jag måste betala 200 kronor till.
Ska jag klaga?
Jirar
Om bilen är servad på en Aukt verkstad varje gång så ska den finnas med så att dom kan se det via datorn.

Jirar: Nej det kan dem inte.

/T.P.
fd
394
fdahl
Mercedes-AMG GT S 2017
ojay: Klaga. Jag fick båda listorna för ca 200 kr (hos Hackefors). Men de kanske skyller på att du inte sa att du även ville ha utrustningslistan...?

/Fredrik
Hmmm... jag fick listan gratis. Hemskickad via post och allt. Bara jag som får sånn fin service?

Mvh Tobbe
fdahl:

Jag visste inte att det fanns två olika listor och jag sade att jag ville ha "det där faxet som man ser garnantiservicarna på för att kolla upp historiken". Men jag ska klaga, jag tror inte dom är oresonliga.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.