|
|
|
|---|---|
|
Jag har märkt på min bil E30 318i-88...att mina framskärmar och huv blir matta snabbare än övriga bilen...dessa delar i och för sig omlackade en gång därav detta problem att de missat klarlacken...jag ska nämligen byta skärm fram och då klarlackar jag den om det ska vara det... Bara det bästa, åt det bästa BMW CS #5075 | |
rsarits |
Alla metallic är klarlackade Micke |
|
du vet inte om vanliga lackerna är det också...min bil är zinnoberrot nämligen... Bara det bästa, åt det bästa BMW CS #5075 |
|
|
klarlackade är dom inte.. eventuellt så har dom blandat i lite klarlack i färgen innan lackering.. röda och blåa solida färger har en viss tendens att bli mattare fortare i solljus än andra färger.. förmodligen så är dina skärmar plus huv omlackad med en sämre kvalite på färgen alt att dom inte har blandat i lite klarlack.. _________________ who dares wins... |
|
|
Vet inte när BMW började med att klarlacka alla färgerna, men nu för tiden har alla färger (även solida icke-metallic) ett tunnt lager klarlack! Mvh |
|
|
mina skärmar och huv är omlackerade...men sen är det ju med vilken kvalité det är gjort...det vet man aldrig...men det kan alltså vara ett tunt lager klarlack... Bara det bästa, åt det bästa BMW CS #5075 |
|
|
Johan B har rätt, alla lacker kan man köpa på BMW och i "kitet" kommer klarlacken med. Har samma klarlack för solid svarta Schwarz 2 som min Titansilvermetallic. En säljare sa att det var en "härdare" för Soliden, men likförbannat så är det exakt samma klarlackburk till bägge lackerna som kommer med. /Jake |
|
| Jag vet att volvo började iallafall att klarlacka alla sina bilar 95 eller 96 pga att alla färger blev vattenbaserade. Bmw borde ju då ha börjat ungefär samtidigt med tanke på alla miljökrav. | |
|
Vad jag har läst så började BMW klarlacka alla färger -93 /Mvh Glenn |
|
|
Min bmw coupe -95 vra lackad i 318santorinblå och den var inte klarlackad det var en solid färg, den färgen finns fram till -96... / Andreas |
|
|
Så här står det i BMW TIS. Länk /Mvh Glenn |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.