|
|
|
|---|---|
|
Hej, undrar om det finns någon vänlig själ som kan förklara mitt dilemma!! Jag har tittat på tidigare förfrågningar på ämnet men tyvärr inte blivit något smartare : ) Lampan som säger " motoröl " på checkpanelen i min E24 har nyligen börjat att lysa!! Första åtgärd var att jag kollade oljan ( vilket jag brukar gör med jämna mellanrum ), den var nästan max, fyllde för säkerhet skull på en halv liter och nu är han på max!! Lampan lyser fortfarande " ilsket "!! Kan det vara den välkända " givaren " som spökar eller är det någonting annat?? Tacksam för ev. svar!! Mvh B | |
|
Ja det lär det nog va. Hade på 325an också det problemet. Kunde helt plötsligt bara tändas för att sen va släckt nästa gång man startade.. /Johan [CUL8ER] |
|
|
Hej! Är nivån på max så borde det vara givaren som är den felande länken. Vet inte riktigt hur det ser ut, men det borde sitta en hon kontakt nere vid givaren. Koppla isåfall loss den och kontrollera om lampan fortfarande lyser. Skulle tro att det är en slutande kontakt i givaren så den borde slockna. Gör den inte det är kablarna antagligen skadade. Slocknar lampan kan du prova med att bygla med en kabel mellan stiften i kontakten för att se om lampan tänds. Är det bara en pol byglar du till chassit. Min oljenivå lampa tänds när nivån är mitt emellan min och max. Lycka till! |
|
|
Tack för era svar killar!! Nu skall jag bara försöka och hitta eländet!! Skall uppenbarligen ligga någonstans under oljefiltret!?! Mvh B |
|
|
Var sitter den här olje-nivå givaren till check panelen? Det är väl inte samma kontakt som till oljetrycket? |
|
|
På M20 motorn så sitter den på ovansidan av oljetråget på förarsidan... den givaren som sitter vid oljefiltret kontrollerar oljetrycket... iaf. på M20. /Jonas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.