|
|
|
|---|---|
|
Hej Hade en diskusion tidigare med min fru. Vi har bara en bil nu. En 323 E46 Cab. Vi kör ganska lite med den, men använder den på vindern. Men det blir också några långresor på 100 mil under vinterhalvåret. Bilen blir alltid spolad av efter och tvättade flera gånger i veckan/efter att vi kört i dårliga förhållanden. Bilen blir givetvis polerad 2 gånger om året också. Det vi kom fram till var att vi inte hade lust att köpa en till bil av flera grunder: *Ekstrakostnader vid en andra bil (inköp, försäkring, pakering, garage, årsavgifter, service osv.) *Vi har inte lust att köra omkring i en enkel "skitbil" på vintern. *Caben er helt super att köra med på vintern (antispinn, tung-bak och riktigt bra värme) * med 6 airbags så känner man sig ganska trygg. Nackdelarna är givetvis slitage på bilen, skador(??) och mätarställningen mm. Frågan lyder; Är jag knäpp som kör den på vintern, eller är jag bara en kille som alltid vill njuta av en riktigt bra bil? Mvh Hosse | |
|
Du är en kille som bara vill njuta av det bästa....tro mig. Har du hardtop är det ju som en coupé OO=00=OO Go & Gla Kekschokla |
|
|
Instämmer med Danne. Känns det rätt så är det rätt! Alla bilar slits under vintern...det enda kanske är att suflettens tyg blir lite sunkigt efter en vinter (om du inte anv HT), men det går ju att åtgärda. __ Länk |
|
|
Bara lugn gosse.. du är helt normal på det sättet. Annars är du väl lite konstig o knasig, men det kan vi ta en annan gång..=) Du är inte ensam om att köra cab på vintern, o det går ju super!! Ha de bra grabben o hälsa Frugan o Zoe!! Kommer snart o hälsar på!! /Marre |
|
|
Tack grabbar! Det värmer! :-) Ingen HardTop än, men till sommaren är dom nog billiga i Tyskland skulle jag tro! Mvh Hosse |
|
|
Äntligen någon som verkligen fattat att livet är för kort för att inte levas och att en bildj***l är en bildj***l, oavsett om det sittet stjärnor på eller under huven. Copy, med Ferrari som vinterbil när jag blir tillräckligt rik. |
|
|
Jag kör också. även om min är väldigt gammal.. Men jag vårdar den mer än vad den behöver ;) Länk |
|
| läste någonstans att man inte skall tvätta bilen FÖR ofta... sliter lite på lacken... | |
|
Copy ++; Tack! Det var det jag behövde höra! Då skiter jag i en ekstrabil och köper Hardtop och bensin fö pengarna:-) Mvh Hosse |
|
|
Själv kör jag cabbe året runt, men jag bor ju också ner i södra skåne vilket innebär att vi har vinter 2 veckor om året. |
|
|
Efter en längre tids strul med bilar hit och dit tröttnade jag och ställde på min cabrio igen. Har alltid vinterförvarat tidigare men jag stod inte ut längre, bor man på bonnvischan i nordöstra skåne så är vintern inte så allvarlig. Eftersom jag är inne på min andra e36 cabrio nu och detta är den första jag kört med på vintern har jag inte märkt att det sliter något nämnvärt än. Anti-spinnet jobbar när det ska. Vinterdäcken funkar. Garaget är varmt. Man kan ju alltid undvika de slaskigaste och halkigaste dagarna. Men att man spolar av och pysslar om ögonstenen lite mer än normalt tar den nog ingen skada av. Ajabajja om saltet for sitta kvar och fräta... Hoss: Kolla eventuellt om impregneringen är så tight som den bör vara om du ska köra på vintern. Jag behandlade min cab innan det började bli regn och rusk. Funkar super för min del |
|
|
Körde också cab några vintrar (OCH somrar förståss), fast det var iofs en F--D E----t. T.o.m. motorvärmare och kupéuttag hade den! Gillar man sin bil ska man använda den, den är gjord för det! (Fast 6an den står där den står i vinter, varmt och gott!) ______________________________ Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta! |
|
|
Kör det du känenr för att köra hosse och om någon stör sig på det, be dom ta en elcab och kör upp i (_!_)....:)) Go helg! Asken |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.