|
|
|
|---|---|
angelo |
Under de senaste dagarna (sno i Göteborg!) brukar jag höra ett konstig ljud (elektromekanisk?) när bilen åker på vägar med mkt sno. Ljudet förvinner om jag trycker på ASC knapp..........Vad är det för något? |
|
Det skulle kunna vara antispinnen som låter när den arbetar, den bromsar ju det jul som spinner (via ABS:en). Hörs ljudet bara när den gula antispinnlampan blinkar? Magnus |
|
|
Oops, "bromsar det hjul som spinner" ska det naturligtvis vara... Magnus |
|
angelo |
Precis Magnus! I samband med ljudet den gula antispinnlampan blinkar för en kort stund! |
|
Då är det din antispinn som jobbar. Släpp lite på blyfoten :) Jag har för mig jag läste att det var några mekaniska ventiler som slamrade i ABS..(ja..vad heter den "lådan"). Det borde låta likadant om du bromsar hårt på hal väg så att ABS:en får jobba. Mvh Patrik - antispinn? anti-antispinn.... :) _____________________________________ Mannen bakom Länk |
|
|
Bah, blyfot och blyfot.... Antispinnen får minsann visa färg nu på vintern på min bil iallafall :-D Dessutom så är det väl bra för bromsoken bak att de får lite motion. Magnus |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.