AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
697

Skorrande ljud från servo pumpen

P4
22
P4
525D -01
När jag startar min 740 -95a vid 5 grader eller kallare så skorrar servo pumpen brutalt. Ljudet försvinner efter ca 5-30 sekunder beroende på hur kallt det är. Servo olje nivån är OK. Det började för ca 4 veckor sedan och bara när det är kallt ute. Startar jag i garaget på morgonen hörs inget. Något som haft detta?

Fick samma problem, högg stundtals i servot samt ett skrikande missljud kom. Lämnade in den på byte av remmen till servot, å nu lirar d perfekt...
Kan det verkligen vara så enkelt?

Jag har samma symptom och var bombis på att pumpen var på G
Någon som vet hur svårt det är att byta remmen?

Hoppas hoppas hoppas...

www.bimmer.nu
sidan för bmwtokar!
Visa användare
382
Micki
740ia-95
Hej.Om Ni läser mitt inslag den andra februari,så har jag samma problem.Jag bytte tidigare mina servo slangar p.g.a. att dem svettade olja.I den smalare slangen satt en ventil.Jag tog bort den och nu verkar min pump fungera ok.Den är tyst i alla fall.

jo visst kan de vara slangen... men känn på remmarna (osäker vilken) om ngn känns slapp.

Symptomet jag fick var att de högg till i servot samt att man kunde höra ett missljud (typ en trött volvo vars fläktrem slirar vid kall start) för mig kostade d 725:- ink mtrl på bmw
Visa användare
382
Micki
740ia-95
Jag bytte remmen samband med slangbytet.I den gamla slangen fanns det ingen ventil,det var konstig.Jag fick aldrig nån vettig förklaring,varför den ventilen blivit ditsatt.Hmmmmm?????

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.