|
|
|
|---|---|
|
Godmorgon. Bytade termostat på systerns 325a igår, förut så låg den en pinnbredd över mittstrecken, efter ligger den en pinnstreck under. Hur många grader skiljer det sig mellan streckarna på ett ungefär? Jag vet att det skiljde på 4 grader mellan termostaternas "öppnings"-värde men det är inte till mycket hjälp i samanhanget. -------- My hopes are not always realized, but I always hope. | |
|
lägger den sig rätt från början och smiter den sedan iväg...i så fall kan instrumentet vara dåligt...men annars så kan du har luft kvar i kylsystemet... Bara det bästa, åt det bästa BMW CS #5075 |
|
|
Peach, Behöver nog byta min temostat på min 316 också. Mätaren rör sig inte ur fläcken, ligger på noll hela tiden. Är det bökigt att byta? Kan detta vara problemet? |
|
|
Johan78: har du M40 motorn... Bara det bästa, åt det bästa BMW CS #5075 |
|
|
Inga problem med att mätaren fladdrar. bytade för att den läckte vatten av någon anledning. Men det skiljer 2 pinbredder på vart mätaren stannar när bilen blivit varm (från gamla termostaten och nya). Undrade med hur många grader det är mellan varje streck på mätaren, och då inte vinkeln däremellan ;) Johan78: Jag vet inte hur det ser ut på M40 men jag kan inte tänka mig att det skulle vara speciellt bökigt, tog max 5 minuter att byta, sitter med 3 små bultar. Följ bara kylarslangen så ser du var det ser ut som ett lock du kan plocka av, glöm för all del inte packningen när du sätter tillbaka den, det var det någon smart typ gjort på syrrans bil. -------- My hopes are not always realized, but I always hope. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.