|
|
|
|---|---|
|
Har en navidator med TV som helt plötsligt slocknar och sedan startar på nytt (utan att tappa inställningarna). Det händer sporadiskt kanske ett par gånger i veckan. Det spelar ingen roll om jag kollar TV, anv. navigatorn, etc. Det verkar som om det vore glapp någonstans. Den sitter i en 328Ci 00:a. Är detta något känt fel som börjar ge sig tillkänna? Eller kan det vara glappkontakt? Kollar med er som kanske vet innan jag börjar riva eller lämna in till BMW. _________________________________ Länk | |
|
Det låter som glappkontakt. Eller, när bilden kommer tillbaka, är det samma sak som visas som innan bortfallet? ......... Länk |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Kolla av med Asken han har koll på en del sånt där som han har drabbats själv av. MVH Hasso Länk |
| Ja, så har det gått ett år och nu börjar den igen. Dvs Dator/Navi/TVn slocknar men startar gernast igen & då i dator-mode (om jag nu har kartan framme). Vilka kabelhärvor är det mest sannolikt orsakar ev. glapp? | |
|
Om du lyssnar på musik när det händer, fortsätter den att spela fast att skärmen "startar om"? Kommer det upp en text liknande "please wait" när det händer? |
|
| Inga problem med varesig radio eller telefon, det funkar. Nej inget wait-meddelande dyker upp. funkar radio & dator var-för-sig? Navin slocknar när det händer & när skarmen kommit igång igen, ja då är det färddatorn som (default) som kommer upp. | |
| Det har hänt mig också ett par gånger, men då får jag upp en röd text på skärmen. Stereon funkar som vanligt när skärmen startar om. Ska serva min snart, då ska jag fråga och se om dom har något bra svar. | |
| Jag avvaktar, skall själv kontakta servicegänget inom kort. | |
|
Efter kontakt med en duktig tekniker på BMW så konstaterade vi att (även om jag inte hade navi:n igång) så var det den som s.a.s. bootade om. Felet rättades till då jag tog ut min "backup-CD" och stoppade i original-skivan. Nu funkar det som det skall! Alltså: Om Färddator/Navi/TV/Telefon börjar leva ett eget liv & du använder en kopia på naviskivan. Ta ut den & sätt i originalet så funkar det nog igen. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.