AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
688

Hur mycket gör knappen ekonomi, sport, vinter?

Hejsan!

Har en 328 automat med knapp att ställa vid växelspaket, winter, ekonomi, sport. Frågan är den. Har testat lite grann nu när de är smö och mycket halt om vinter läge på knappen skulle göra nån nytta.. Jag känner inget iaf! Slirar nog hur som helst för de!

Tycker att de skulle göra nån nytta, sportläget funkar ju hur bra som helst!

Nån annan som testa och kommit underfund med knappen vinterläge och om de gör nån nytta, obs! Detta är inget antispinn läge typ..

Ha de gott och sladda varsamt //calle
Visa användare
498
Uhlmann
328iA Touring -96
behindertengerecht
i vinterläget så startar bilen på andra steget mot normalt det första så en viss antispinn funktion finns det ju även om den är minimal.. skulle du sen gasa på i t.ex en uppförsbacke så växlar den inte ner lika fort utan ligger kvar i samma växel.. även detta just pga att det inte ska slira till i snön..

Nu startar bilen på ÄNNU högre växel .
Funkar bra när det är RIKTIGT halt vid start....

Ytterligare en smart funktion från BMW!!!

Sacke

Visa användare
962
Teres
330i -01 M-Tech 1
325i -88 X2
323i -85 Banbils projekt
Uhlmann: Én fråga är det mycket snö i malmö ?...Själv fick jag skotta in bilen på gårdsplanen i morse när jag kom hem =(.. Blää var en metersploggvall..Sucka och sen så vill de inte sluta snöa .. hehe behöver ni mycke snö och prova era bilar så ta en tur upp till Gävle =)

Mvh

0.5 cm i Malmö, alldeles för mycket för sommardäck ;)
Visa användare
962
Teres
330i -01 M-Tech 1
325i -88 X2
323i -85 Banbils projekt
Hehe varför inte använda dubbfria däck ett bra val om man har så där lite snö =) Hmm åker alla med sommar däck där nere? Ja då förstår jag varför de var sånt kaos neråt i sverige när de kom lite snö ..=)

Visa användare
498
Uhlmann
328iA Touring -96
behindertengerecht
inga sommardäck.. bosse blåfinger blir inte glad om han upptäcker det.. jag kör med slitna dubbfria som garanterat har sämre grepp än mina nya sommardäck, men men..

Teres
330i -01 M-Tech 1
325i -88 X2
323i -85 Banbils projekt
Dom gnäller ju för de minsta lilla dom =/... Ingen som vill skotta fram min bil åt mig =/ så tråkigt och skotta lär jag ju erkänna ....

Här varken gnälls eller åks det omkring de 5 dagar det är snö i den här delen av landet. Blir inte förräns vid mitten på mars som det blir mer åkande.

Dessutom är skottning överkurs när det försvinner dagen efter ;)
Visa användare
962
Teres
330i -01 M-Tech 1
325i -88 X2
323i -85 Banbils projekt
Ja här försvinner då inte snön på ett bra tag skulle jag tro .. Har snöa jätte mycket sen i går kväll och en har de inte slutat =/.. fast de är bättre när de är mycket snö för då har dom inte TID och salta =) hehe då har dom fullt upp och plogga =)))

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.