|
|
|
|---|---|
|
Håller på att byta bakvagnen på min 320i till skivbromsar.. så jag tag på en hel bakvagn å tänkte byta bussningarna samtidigt eftersom besiktningen påpekade på att.. Nu har jag fått ner hela bakvagnen.. Men hur i hel*ete ska man få ur bussningar ur själva bärarmen? Pressa ur dom? värma å försöka slå ut dom? Hur gör man? \\ ZAK [ICQ 10472669] Länk | |
| lättast om du har en press,annars får du använda en del våld eftersom dom brukar sitta dukigt hårt! | |
|
Ok.. men annars får man värma utav bara den och sen försöka slå bort dom.. annars e det bara press som gäller? \\ ZAK [ICQ 10472669] Länk |
|
|
Ok.. men annars får man värma utav bara den och sen försöka slå bort dom?? annars e det bara press som gäller? \\ ZAK [ICQ 10472669] Länk |
|
| om man värmer blir ju bussningarna lite segare så de är möjligt att de går lättare att få bort dom då,är ju bara å prova! men har du tillgång till en press nånstans så skulle ja rekomendera de...om inte så är de bara ut å banka..:) lycka till! | |
pangkaka |
har fått anmärkning på glapp i bakvakgnen på min bmw så tänkte fråga dig var man kan få tag på lite detaljerade bilder på hur skiten sitter .. |
|
Man kan köpa handböcker på BMW eller Mekonomen.. Annars vet jag nu hur man gör .. Är det dom stora bussningarna i bakvagnen eller dom små som stötdämparna sitter i? 212.247.200.184:27015 |
|
pangkaka |
det är dem stora i bakvagnen har köpt en bok på mekonomen men den var inte till någon nytta |
| Den här kanske kan vara till hjälp: Länk | |
JBR_ |
när jag accelererar av det hårdare slaget låter det som om någonting slår i botten i bakvagnen..kan det vara just bussningarna som är slut? Mvh/JBR |
| ja,om de kommer ett "klonk" ljud från bakvagnen när du gasar hårt så är troligen bussningarna!! | |
pangkaka |
det hjälper inte specielt mycket dem tipsen är ju till e34 o jag har e 30 men tackar ändå ..kanske får lämna in skiten ni har ingen aning om vad det skulle kuynna kosta |
Deliq |
> pangkaka Det är ingen skillnad mellan tipset till e28 och hur det utförs på e30. Om du vill byta bussningarna själv så se till att ha gott om tid. Det är inte monteringen som är tidsödande, utan demonteringen... Jag gjorde monteringen av bussningarna på ca 15 minuter. :) Däremot tog demonteringen av de gamla ca 8 timmar på ena sidan och 5-6 timmar på den andra. Var ett riktigt sattyg att få bort. :( Inte så roligt på ett höstkallt garagebetonggolv. Rekommenderar ingen att göra det själv såvida man inte är helt utan pengar eller har något lämpligt hydraulverktyg för demonteringen. I efterhand skulle jag gladeligen ha betalat de 1500 - 2000:- det kostar på en verkstad. Fick iofs ett schysst styrketräningspass ;-) M V H // Deliq "Det är ofta dyrare att göra för lite än för mycket" |
|
Jag demonterade ner grejjerna.. körde sen till BMW och så tog dom bort dom gamla och dit med dom nya.. sen körde jag hem och satte dit det igen... |
|
| Är det bakvagnsbussningarna som gör att det "slår" i bakvagnaen när man växlar också? | |
pangkaka |
vad tror ni att det skulle kosta att lämna in bilen och få det gjort |
|
ca 1500-2000:- + bussningar...kan variera från olika verkstäder |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.