|
|
|
|---|---|
|
Guten abend, meine damen und herren! Jag gjorde en grundlig vintertvätt på 320:n ikväll, och upptäckte till min fasa massor med grus och lera som samlats under bakskärmarnas plåtveck. Det var riktigt svårt att spola rent där med GDS-hallens stora högtryckshandtag, men jag tror att jag fick bort det mesta. Blev besviken när jag upptäckte det, jag trodde inte att BMW nedlät sig till sådana konstruktionsmissar nuförtiden, det är ju ingen lastgammal bil precis. Nu till frågan; kan man på något sätt undvika detta? Finns det någon form av innerskärm el. liknande att köpa, eller kan man kanske ordna det på något annat sätt? Tips mottages tacksamt:-)! "let the Best Machine Win!" | |
|
Det skulle jag vilja ha till min E36 också! Jag ogillar verkligen sandlådan i skärmkanterna. I framstänkorna är det ju så fint ordnat tycker jag. Dom kunde väl gjort likadant bak. Man får väl se till att det är riktigt rent och torrt där och sen spruta dit mängder av rostskyddsvax eller nåt. |
|
|
Känner igen det från min e36 också. Jag brukar dock tvätta ganska ofta så smutsen inte hinner gro fast. Det är ju verkligen ett bra ställe för rosten att börja. :-( Går det inte att bygga upp med t.ex underredsmasa? |
|
|
Borde gå. Men man måste nog vara extremt noga med att det inte är fuktigt när man gör det. |
|
|
Brukar ta vanliga trädgårsslangen osså köra in tassen och peta bort allting längs skärmkanter etc, fast jag vet såklart inte hur det ser ut på nyare bmw. |
|
|
Precis! Ojay slog huvudet på spiken. VARFÖR inte göra som de gjort under framskärmarna? Jaja, det är som det är. Hade tänkt att höra med någon rostskyddsfirma, kan inte så värst mycket själv. Trädgårdsslangen är funkar nog bra, men vad skall man göra nu på vintern? "let the Best Machine Win!" |
|
|
Kan bara säga till alla med en E36:a, kolla hur det ser ut bakom plastskärmen i främre hjulhuset! Jag hade en E36:a förut, och när jag av nyfikenhet/grundlighet lossade lite på innerskärmen i främre hjulhuset, fann jag ett ca 3cm tjockt jordlager mellan hjulhuset och dörren! (gammalt skräp, löv och sand mm som bildade den smeten!) Fin grogrund för rost! :o( Kan vara samma fenomen på andra modeller också... Mvh |
|
| Hmm..kanske man borde kolla efter (om man vågar..) | |
jeppe_L |
på min har det rostat igenom pga att jag inet sett att det legat grus o löv där inne:( |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.