|
|
|
|---|---|
|
Hej,vet nån om det kvittar var man lägger soppa in anslutningen på fuelrail röret. /Petri | |
| Jag har sett anslutningar på alla möjliga ställen, och det verkar fungera hur man än sätter den. | |
|
Anslutningen ska helst sitta fram och btr i bakkant pga G-kraften vid axx... MVH Andreas |
|
|
Anslutningen ska helst sitta fram och btr i bakkant pga G-kraften vid axx... MVH Andreas eee snackar vi raketmotorer nu då eller??? :-) Länk |
|
|
Hazze: Nej sånt spelar roll även vid såna maskiner vi har,faktigst! Man vill ju göra så bra de går när man bygger..... |
|
| Tänk efter nu!!! tanken sitter bak!!! bränslen pumpas framåt till fuelrailen, där styrs trycket av en regulator, dvs samma tryck hela vägen!!?!?!?!?!, varför skulle det vara bättre att dra bränslen fram-förbi railen och sen tillbaka?? sträckan som bränslet skall färdas blir ju samma ju!!!!! eller hur?? | |
|
Jag kör ju dubbla spridarrader,över och under och railen är gjorda och övergången mellan dom sitter mellan cyl.1 och 2,så det kommer bli så här.. övre raden soppa in mitt i railen,övergång till undre railen mellan cyl. 1 och 2,btr ut mellan cylinder 5 och 6,helst hade jag ju kört allt i ändarna men utrymmet finns inte. /petri |
|
|
Därför dom flesta i dragracing har tanken framför motorn.det är alltid bättre att transportera bensinen i axx riktningen. Men som sagt var det spelar nog ingen roll på vanliga bilar. Men börjar man komma neråt 9or på strippen så ska man börja fundera på sånt här.... |
|
|
Ja om man har tanken fram så håller jag helt och hållet med!!! kollade i en importtidning jag har, där åktes det 8.04 med ingången bak och tanken bak, men du har nog rätt i att om man har tanken fram så kan man klara sig med en billigare pump om man transporterar i axxriktningen!! bilen i tidningen har iofs ingen billig pump=) Hur framskrider bygget dit annars då?? skulle va skoj att se lite fler nya bilder!! ännu roligare med måtten på bakvagnen som jag tjatar om=) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.