|
|
|
|---|---|
|
Börjar bli lite rädd, har just bytt skivor och belägg bak, de var utslitna och skeva.. så när man bromsade så vibrerade ratten otroligt mkt. Efter jag gjort detta så slutade näääästan.. och nu vibrerar ratten bara när man bromsar ner från typ 220 till 100.. Vet inte så mkt om bilar, men har hört att det kanske kan vara några bussningar som spökar, vad kan det vara? (hur mkt kan det kosta?) MvH /Björn | |
|
Det låter nästan som om skivorna fram skulle va skeva, eftersom det vibrerar i just ratten när du bromsar... Är det skivorna bak så är det väl mer "hela bilen" som vibrerar? Har du bytt/kollat framskivorna nyligen? //Koffe |
|
|
Är skivorna fram skeva så vibrerar tex ratten , är skivorna bak skeva så vibrerar tex växelspaken......... Mvh Patrik 325i -92 |
|
| Det får jag verkligen inte hoppas att de är, inte de bak iaf.. för de bytte jag just. Möjligt att det skulle kunna vara de fram, hur kollar man sånt enklast? | |
|
du kan alltid hissa upp bilen och snurra ett hjul för att höra om det tar emot, men eftersom du säger att det är så pass lite så lär du knappast märka det om du gör så här. ta bort skivorna och kolla, eller skit i att kolla och byt eller svarva |
|
Rosebuddy |
Se till att beläggen inte ligger an..då får du garanterat skeva(re) skivor vilken sekund som helst |
| jag fick inte bort mina bromsvibbar förrän jag bytte däck... | |
|
Kolla bussningar. Hade liknande problem, en bussning fram var helt slut. Bytte båda sidor hos proffs för 1100 kr inkl arbete och moms. Kolla även att oken sitter ordentligt. Båda felen kan ge ett "klick" när du bromsar hårt. Hjullager ok? Ford mondeo har problem med för stort spel, kan leda till sneda bromsskivor enligt Ford i tyskland. Deras svenska kollegor vill inte hålla med... Kanske inte ett BMW-problem men ändå värt att kolla. Har du efterspänt hjulbultarna? Kan i vissa fall behövas två gånger! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.