|
|
|
|---|---|
|
Vad är det för skillnad på lilla och stora färddatorn? | |
|
Finns bara "stora" Den som kallas lilla är bara klocka och utetemp mätare. "stora" har snittförbrukning, Kodlås, hur långt man kommer med bef bensin. mm Automat är bekvämt |
|
|
Den stora kan du läsa om på min hemsida. _____ Micke Länk Länk |
|
|
Tack för svaren. Fin beskrivning på din hemsida. |
|
|
Någon som vet vad det där kupévärmare/ventilation är till för? Det kommer fram när man trycker på ZEIT på färddatorn? (Två ggr har jag för mig) Är det någon form av restvärme eller??? |
|
Paap Reeder |
Hej! På min 750 går Webaston via ZEIT igång och värmer tårna men ej motorn. Denna "felkonstruktion" emanerar från det faktum att grabbarna från Munchens konstruktionsavdelning aldrig får följa med på utprovningarna uppe i Arjeplog. Skulle de fått följa med hade de insett att vattenslangarna måste kopplas så att först värmer man upp de 12 burkarna och sedan tårna och inte tvärtom. MVH /// Paap R |
|
Ahaa, men ursäkta en ovetande. Hur kollar jag om jag har en Webasto (vart kan den tänkas sitta då?) |
|
|
Paap Reeder, faktiskt är det så att det är inte alltid konstruktions avd. icke närvaro i Arjeplog som avgör den funktionen utan, flertalet andra orsaker så som ren snålhet att bygga ut sytemet eller att el-försörjningen tar mycket stryk med längre gångtid/mera krut föra klara motor uppvärmningen osså!! : ) Mvh B ; ) " Old Bimmers kick ass " |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.