AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.900

Värde? 540ia -99, 6250 mil med i princip all utrustning.

Sida 1 av 2
Ke
30
Kestrel
BMW 540 -99
Jag tänkte sälja min bil, men jag blir inte klok på vad jag skall värdera den till. Priserna verkar pendla något fruktansvärt.

Kort om bilen:
-Import
-540ia Steptronic.
-6250 mil (igår)
-Lackbehandlad våren -02
-Silvermetallic med vita blinkers
-TV/Navi
-Komfortstolar (Skinn) med minne
-Multiratt
-Farthållare
-Backvarnare (PDC)
-Antisladdsystem (DSC)
-Regnsensor
-BMW stereo med CD-växlare (6 CD skivor)
-Stolsvärme (framsäten)
-Xenon
-Armstöd (förarplats)
-Handfree för telefon (Nokia)
-Servicebok
-ABS givare (båda bak) nyligen bytta.

Lättmetallfälgar till både sommar och vinterdäck.

Jag kanske inte är 100% objektiv, men jag tycker att bilen är mycket välvårdad och i mycket gott skick. Allt känns fräscht. Några mindre stenskott fram, men de syns bara om man verkligen letar.

Jag la ut en annons igår och tyckte att jag hade rätt bra koll på priserna, men efter att ha kollat lite andra annonser blev jag osäker på om jag begärt rätt pris.

Vad skall jag begära?
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Om milen är nyverifierade från en BMWhandlare eller motsvarande( om bilen är import) så mellan ca 215-240 kkr bordevara rimligt att begära. touring står ca 10-15k högre än sedanen är min erfarenhet. Kolla med BMWbörsen och se vad övriga begär samt www.bytbil.com de använder handlarna själva.
Mvh
Asken
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Jag kan ha fel men det är min känsla ovan....
Kolla andra bilar med liknande utrustning, årsmodell och miltal. Kollade snabbt på mobile på 99or under 7000 mil, börjar på ca 210 KSEK. Kanske 240-270 KSEK fungerar att annonsera?
Svårt att få en mer exakt värdering. Lågmilare brukar det vara riv efter vilket är en fördel för dig!
Lycka till med försäljningen!

/Simon
Oj oj,

jag värderar över Asken.....:-)

/Simon
li
1.959
liste
535i -89
Ja, Simon - nu är du ute på djupt vatten! ;) 230-240.000:- låter rimligt i mina öron.
Simon: hur gör vi nu då?? Asken gör ju bakvänt han nedvärderar ju sin egn vagn....( knudge knudge know what i mean...)

Hur som 230-250 känns nog rätt men jag tror ett prisras kommer när nya bilen kommer, lite lurigt om 540n kommer att göra som 750n och störtdyka eller sjunka, lungt och stilla, som övriga E39or på sikt, vad tror ni??
Ke
30
Kestrel
BMW 540 -99
Tack Asken och Simon_en!

Jag ligger kanske lite högt i pris. Får avvakta någon dag för att se vad som händer.

Tog en snabbkoll på bytbil. De hade priser från 229000 (8000 mil -98) till 299000 (6500 mil -99), men som sagt, det är ju bilhandlare (jag kan ju inte begära samma priser).

Jag har dessvärre inte milen verifierade. Kollade serviceboken när jag köpte bilen och tyckte att skicket på bilen väl stämde med uppgivet miltal (då 4000 mil). Får kanske masa mig iväg till Hackefors Bil för att få mätarställningen bekräftad.

MVH
Kestrel
Ql med en linköpingsbo!

/Simon
Ke
30
Kestrel
BMW 540 -99
Simon_en:

Japp...eller nästan, bor i Mjölby.
Dags att gå ut och spola av bilen, man kan ju inte köra en meter utan att bilen blir smutsig med all snömodd.

Ha det så länge.

/Kestrel
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Kastrull: Tror att en milverifiering är en bra argument att sälja bilen med. Hackefors kan säkert ge dig en känsla på vad bilen är värd/ skick mm. Jan-Feb är döda bilhandlarmånader, om du vill bli av med bilen snabbt välj et lägre pris, har du ingen brådska ligg kvar på det du begär nån månad tills solen tittar fram. Först kommer det en massa regn och efter det kommer solen fram:)
Mvh
Asken
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Sorry Kestrel skulle det vara, inte bra att svara utan middag i magen, dags å äta sen middag:))
Ke
30
Kestrel
BMW 540 -99
Ingen fara med namnet - Det var lite kul att vara en kastrull :)

Bokar tid för milkoll imorgon. Tack för hjälpen och lycka till med middagen.

/Kestrel.
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Kestrel: VArt i Mjölby, känner folk kring Spångsholm & Sya....
Asken:
Är bilen ren i dag?det är inte min****
Krestel,

hoppas att du ska få hugg på bilen när du annonserar den!

G-M och liste...skäms över mina fantasivärderingar....höhö..:-)

Asken: Sya och Spångsholm, riktiga metropoler!!!

/Simon
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
starre: Jepp den är skinande ända sen i söndags:) simon: Jepp det enda som saknas där är t-bana:D
Asken,

går pendeltåg till Mantorp iallafall!...:-)

/Simon
Mr
236
Mr.C
530iA M-Paket 02
Blev lite förvånad över simon_es's värdering! Han brukar ju annars såga allting! Han brukar alltid ligga ca. 20-30 tusen under alla andra!!
Mr.C,

skärpning, jag brukar inte såg allting....skulle kunna kontra med att du tokövervärderar allting...men är för god för det. Brukar ofta få med mig t ex liste och Gasar-Magnus på mitt spår....

Efterlyser mindre direkta och indirekta påhopp.

/Simon
Tycker att om man frågar här vad folk tycker sin bil är värd så får man faktiskt skylla sig lite själv om folk inte värderar den så högt som man "vill". Klarar man inte av vad folk tycker så ska man inte fråga...

Min åsikt...

/Johan
[CUL8ER]
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.